Jedna od bitnih osobina uspešnih ljudi je veština upravljanja vremenom. Jednostavno, ukoliko želite da postanete uspešni morate da uskladite mnogo obaveza, a za to morate efektivno organizovati dan. Ali tu često nastaju problemi.
Kako početi?
Pa, trebalo bi da imate plan. Uspešno organizovan dan je puno jednostavnije realizovati ako prvo napravite plan. Verovatno nećete uspeti da realizujete sve što ste planirali, ali ćete dobiti dobre smernice. Zapamtite da je organizacija veština i da ćete vremenom sigurno biti sve uspešniji.
Pripremili smo nekoliko korisnih saveta koji će Vam pomoći da se lakše izborite sa dnevnim obavezama:
Uveče isplanirajte naredni dan
Pre odlaska na spavanje obavezno napravite listu stvari koje želite da obavite u toku sutrašnjeg dana. Zapišite šta želite da obavite i na ličnom i na poslovnom planu. Naravno, nemojte biti frustrirani ako ne uspete da obavite sve što ste zamislili. Neke smetnje se jednostavno ne mogu planirati i morate im se prilagoditi.
Velike stvari obavite prve
Ukoliko Vas čeka neki važan, težak ili obiman posao obavite ga prvog. Mnogi ljudi započnu dan malim stvarima, ali takvi poslovi mogu uzeti puno vremena, koje će posle delovati protraćeno. Zato je najbolje odmah krenuti sa nečim velikim. Čak i ako ne uradite ništa značajno kasnije, znaćete da je taj dan ipak bio produktivan.
Obavljajte stvari jednu po jednu
U današnjem poslovnom svetu multitasking je postao norma. Ljudi često nemaju utisak da su efikasni ako ne rade više stvari istovremeno. Ali zapravo ćete postići mnogo više ako rešavate obaveze jednu po jednu, i posvetite im punu pažnju pre prelaska na sledeću aktivnost. Procenite koliko Vam vremena treba da završite određeni posao i ubacite to u svoj plan.
Koristite aplikacije za upravljanje vremenom
Android aplikacije mogu biti sjajno rešenje za upravljanje vremenom. Posebno su korisne svima koji obavljaju poslove sa krajnjim rokom.
Neke od naših preporuka su: Timesheet, Jiffy, Time Recording i Toggl.
- Pročitajte naše savete za organizaciju na radnom mestu.