Back to homepage

Kratki saveti za organizaciju na radnom mestu

Možda mislite da jednostavno nemate dovoljno vremena za sređivanje radnog prostora, ali kada biste izračunali koliko vremena gubite zbog neorganizovanosti, promenili bi mišljenje. Organizovan i uredan radni prostor ostavlja mogućnost za veću produktivnost i bolje iskorišćeno vreme.

Organizacija radnog prostora ne mora trajati danima, i zapravo može biti obavljena za jako kratko vreme. Uređen prostor za rad je bolje održavati dugoročno, umesto da to svaki put bude velik posao. Sledeći saveti bi trebali da Vam olakšaju transformaciju radnog prostora iz neurednog u sređen i efikasan:

  1. Sredite fioke i radni sto i tako oslobodite radni prostor.
  2. Najvažnije stvari za rad uvek držite na stolu i pri ruci.
  3. Ukoliko na dnevnom nivou radite sa nekoliko osoba, za svaku napravite poseban folder u inboksu Vašeg e-maila.
  4. Napravite listu primarnih stvari koje morate obaviti u toku dana.
  5. Unapred sortirajte poštu.
  6. Organizujte papire i dokumente u grupe da izbegnete konfuziju.
  7. Lične stvari držite u posebnoj fioci.
  8. Sistem sortiranja dokumenata mora biti jednostavan i prilagodljiv.
  9. Obeležavajte dokumente različitim bojama, tako ćete lakše doći do onih koji su Vam potrebni.
  10. Ne trpajte previše dokumenata u fascikle i registratore. Posle neće biti lako doći do njih.
  11. Odredite vreme za obavljanje telefonskih poziva.
  12. Izbavite iz radnog prostora sve što Vas može ometati.
  13. Na kraju nekog projekta ili događaja obavezno odmah skupite i organizujte sve papire i odložite ih-
  14. Na kraju dana obavezno uklonite nepotrebne stvari sa radnog stola i tako olakšajte sebi početak sledećeg dana.