Kako graditi samopouzdanje kod zaposlenih?
Povezane objave
Zaposleni koji su sigurni u sebe i osećaju se dobro su obično u stanju da se bolje fokusiraju, manje odsustvuju sa posla i generalno se dobro slažu sa saradnicima. Zaposleni sa niskim samopoštovanjem rade sporije, prave više grešaka i ne daju sve od sebe.
Iako sreća vaših zaposlenih tehnički nije vaša odgovornost, troškovi niskog samopoštovanja čini istraživanje načina da se to poboljša vrednim truda. Grupne „team building“ aktivnosti, individualni trud i motivacioni alati sve čine da se poboljša samopoštovanje zaposlenih, i time poboljša produktivnost vaše kompanije.
Poverenje u zaposlene
Pokažite da imate poverenja u njihove sposobnosti. „Micromanaging“, tj. disanje za vratom, zaposlenih odaje utisak da ne verujute da mogu da valjano urade svoj posao, što zauzvrat smanjuje njihovo samopouzdanje. Pružanje adekvatne obuke i zatim imati poverenja da će uraditi svoj posao kako treba im omogućava da shvate da verujete u njih, i da oni treba da veruju u sebe.
Ohrabljivanje zaposlenih
Ohrabrujte uspeh i razvoj. Svi znaju tu priču o šefu koji ne dozvoljava asistentu da se dalje razvija i prijavljuje za edukativne i praktične transfere, jer se boji da će izgubiti najboljeg radnika. Podsticanje zaposlenih da budu ono najbolje što mogu biti, čak i ako to znači da postoji šansa da ćete ih izgubiti, pojačava njihovo samopouzdanje. Zauzvrat, oni će širiti reč o tome kako ste bili ohrabrujući i ostali će se boriti za šansu da rade za vas. Cilj svake kompanije je timski rad zaposlenih i opšti uspeh preduzeća.
Cenite uspeh
Pokažite da cenite uspeh. Zaposleni koji ispunjavaju kvote i koji dobijaju priznanje za svoje napore generalno imaju više samopoštovanje od zaposlenih koji su ignorisani, bez obzira na njihov uspeh. Davanje nagrade, sertifikata i kupona kao dodatak za dobro obavljen posao omogućava svima da znaju da ste svesni njihovih napora i da cenite njihov trud.
Ne kradite zasluge drugih
Ne kradite zasluge. Nema ničega goreg nego kada smislite neku dobru ideju i kada je nadležni preuzme kao svoju. Na duže staze, rezultat ovoga je da zaposleni više neće deliti ideje sa vama. Kada vam zaposleni predloži korisnu ideju, nemojte zaboraviti da pomenete ko vam je tu ideju i rekao, kada je budete implementirali. Ako je moguće, neka i zaposleni bude deo razgovora o korišćenju te ideje. Ako to nije moguće, onda raširite vest po kancelariji.
Dovedite pomoć
Dovedite pomoć izvan firme. Zapošljavanje team building trenera da dođu u vašu kompaniji i organizuje seminare, grupne treninge i druge aktivnosti pomaže da se izgradi samopoštovanje zaposlenih. Profesionalac zna kako da motiviše ekipu i da čini da radnici budu uzbuđeni što su deo kompanije. Sve ovo će pojačati samopouzdanje svih zaposlenih, što zauzvrat stvara pozitivnije radno okruženje i bolju produktivnost.
Savet
- Pokušajte da vaše jačanje samopouzdanja zaposlenih bude veselo i zabavno. Oni koji gledaju će želeti isto priznanje i trudiće se da to i dobiju
Upozorenje
- Ako je vaš radnik klinički depresivan, treba da ga pregleda profesionalac. Predložite terapeuta, i to privatno, ako verujete da mu treba pomoć.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*