Zašto email komunikacija neće biti prevaziđena?
Povezane objave
Kada vam ponovo neko bude rekao da će mejlovi postati istorija, zapitajte ga prvo za njegov subjektivni osećaj. Da li bi mogao da zamisli da sva poslovna komunikacija pređe, recimo, na Viber ili WhatsApp? Da li bi te osobe zaista volele da i taj privatni segmet bude uzurpiran?
Bez brige. Iako ovaj scenario izgleda moguć, jer ste više puta poslovno komunicirali sa nekim na svom privatnom Viberu, još uvek postoje očigledne prednosti email-a koje satiru svaku opasnost od nestajanja.
Naime, majl ili elektronska pošta je mrežni servis koji omogućava slanje i primanje različitih poruka/mejlova preko elektronskih uređaja, danas i preko mobilnih telefona. Prema podacima iz 2018. godine, ovaj način komunikacije koristi preko 3,7 milijardi ljudi, registrovano je 4,6 milijardi email adresa, a pošalje se i primi skoro 269 milijardi poruka u toku jednog dana.
Prvi primer emaila može se pronaći na računarima MIT-a (Massachusetts Institute of Technology), u programu pod nazivom “MAILBOX” davne 1965. godine. Rej Tomlinson je osmislio koncept današnje email adrese korisnickoime@imeracunara, a Džon Vital je napisao program “Msg” odakle je nastao današnji “Re” (engl: reply).
U čemu je stvar, a radi i u 2020?
Ovaj komunikacioni alat je pristupačan i koristan, ali na onaj opšti i univerzalan način. Šta to znači?
Za poslovnu komunikaciju email platforma označava jednostavnost i brzinu, a najvažnije listu kontakata. Bez obzira na to šta je vaša priroda poslovanja, imajte na umu da su promocija i komunikacija proizvoda ovde najjeftinija. Na ovaj način vi direktno možete da komunicirate sa klijentom, partnerom ili potrošačem.
Direktna komunikacija – podvucite je više puta, ona koja može postati personalna i na osnovu koje ćete zasigurno dobiti povratnu informaciju o onome o čemu komunicirate.
Mejlom možete poslati newsletter, ankete i različite upitnike na osnovu kojih možete saznati više o email korisnicima, o kampanji koju sprovodite i o proizvodu koji plasirate.
Još jedna važna stvar – ostaje pisani trag.
Spam i današnje opasnosti
Kako je velika fluktuacija poslatih i primljenih poruka na dnevnom nivou, jasno je da je moralo doći do njihovog sortiranja i filtriranja. Da nije tako, spam bi uzeo maha više nego što je sada.
Spam je neželjena poruka koja dolazi na našu adresu, a najčešće je reklamnog karaktera. Međutim, spam može da bude i hakerske prirode. Naime, može da bude dovoljan samo klik na prilog sumnjivog porekla u poruci da blokira i izbriše sve što se nalazi na računaru. Zato je potreban oprez.
Sa druge strane, kako se spam poruke usavršavaju, tako i softveri za njihovo prepoznavanje postaju pametniji. Zato se često desi da pravi mejlovi završe u spamu, pa je naš savet da uvek redovno proveravate i taj deo u svom mejlu.
Budućnost slanja mejlova
Danas Gmail ima oko 1,5 milijardi aktivnih naloga, a poruke mogu da se otvaraju bilo gde i u bilo kom momentu, jer su pametni telefoni postali praktični i upotrebljivi i za ovaj vid komunikacije. Procenjuje se da će do 2022. godine skoro polovina stanovnika na planeti koristiti određenu email platformu za komunikaciju.