Greške pri pokretanju biznisa

03/08/2015 09:19

Greške pri pokretanju biznisa

Na početku svakog biznisa mogu se desiti neke greške. Svaki početnik u sopstvenom biznisu sklon je da pravi greške.

S obzirom na to da je, prema statističkim podacima, 90 odsto pokrenutih biznisa, svoje poslovanje okončalo u prvoj godini postojanja, očigledno je da su početničke greške te koje su presudile.

Kako bi se biznis održao, važno je izbeći ili barem što ređe činiti ove greške, koje su se pokazale kao najčešće:

Harizmatični zaposleni

Postao je trend da se pri zapošljavanju novih radnika, veliki deo pažnje posveti harizmi budućeg zaposlenog. Često se ovo uzima za bitniju karakteristiku kandidata za posao, nego njegova stručnost u određenoj oblasti.

Međutim, ukoliko želite da vaš posao počne kako treba i da krene da se razvija u ozbiljan biznis, veoma je važno da vaši zaposleni budu stručnjaci i poznavaoci svog posla, po mogućstvu sa određenim iskustvom u obavljanju tog posla.

Na taj način vaš biznis će započeti na zdravim nogama i imaće veće šanse da uspe i “preživi” tih kritičnih prvih godinu dana.

Nepotrebno trošenje novca

Postoje stvari koje morate obezbediti svojim radnicima u firmi koju osnivate. Naravno da je bitno da poslovni i radni prostor bude što je više moguće sređen i prijatan za rad, ali neke stvari zaista nisu neophodne.

Iako imamo priliku da ispratimo način na koji posluju velike kompanije, kao što su na primer Google ili Facebook, pa samim tim imamo priliku i da vidimo u kakvom ambijentu rade zaposleni u ovim kompanijama, to nije ono što vi sebi možete niti bi trebalo da priuštite na samom početku biznisa koji ste pokrenuli.

Sobe za odmor, bazeni, golf i teniski tereni, saune i slično nisu neophodan deo poslovnog prostora, niti vam ovo može doneti uspeh u poslu. Potrebno je samo da, za početak, svojim radnicima obezbedite adekvatan i prilagođen poslovni prostor u kom će moći da se radi. Jer – tu ste zbog posla, a ne razonode i odmora.

Neprofesionalne odluke

U poslu nema mesta za emocije. Ovo ne znači da bi trebalo da budete tiranin ili da u potpnosti zapostavljate svoje ili emocije svojih radnika, ali kada je u pitanju bilo kakva odluka koju biste morali doneti u vezi sa poslom – emocije moraju ostati po strani.

Ukoliko odluke donosite na osnovu svojih osećanja delovaćete neprofesionalno. Niko ne voli da posluje sa onima koji ne umeju da odvoje poslovno od ličnog.

Zato je jako važno da ne zapošljavate ili otpuštate nekoga zato što vam je prijatelj ili zato što vam se ne dopada njegov stav o nekim stvarima koje nemaju vezu sa poslom koji radi. Ukoliko vam je opravdanje za ovakve odluke – želja da atmosfera na poslu bude što opuštenija, razmislite još jednom.

Nepostojanje hijerarhije

Upravo zarad opuštenije atmsfere na poslu, početnici u započinjanju sopstvenog biznisa pogrešno se postavljaju. Kako bi se izbegla stroga podela između šefa i zaposlenih, odlazi se u krajnost, pa tako hijerarhija uopšte ne postoji.

Ovo je loše za posao, zbog toga što se razvija atmosfera u kojoj niko nije u poziciji da “naređuje”, odnosno vodi posao, jer ne želi da se zameri kolegi, odnosno osobi koju je zaposlila. Kako onda da se posao uopšte razvija ako niko ne upravlja kompanijom.

Zapostavljanje primarnog cilja

Osnovni cilj svakog biznisa jeste zarada. Bez zarade nema ni kompanije.

Početnici u privatnim biznisima često ne razumeju šta je potrebni kako bi biznis uspeo. Nije poenta da se napravi kopija nekog već postojećeg biznisa, ma koliko on bio uspešan. Ono što vi pokrećete mora biti jedinstveno, bar u nekim aspektima, a da bi bilo prihvaćeno u javnosti, mora da pokazuje tendencije ka uspehu, odnosno da ima potencijal za uspeh.

03/08/2015 09:19

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments