Kako motivisati zaposlene?
Povezane objave
Motivacija zaposlenih nije lagan zadatak. Kada zauzmete ulogu menadžera, odnosno vođe, vaš zadatak je da poslovni performans svog tima držite na zavidnom nivou. Uspeh poslovanja zavisi od motivacije.
Tradicionalni pristup ovoj ulozi bio bi princip nagrađivanja uspeha, kao i kažnjavanje onih neuspeha koji su mogli biti sprečeni od strane vaših zaposlenih. Međutim, kako postupiti kada taj tradicionalni i sveopšte prihvaćeni pristup otkaže i nakon primenjenih korektivnih postupaka poslovanje vašeg tima i dalje ne pruža zadovoljavajuće rezultate?
Iskoristite prednost koju vam pružaju naučna otkrića o motivaciji. Načela ovih otkrića nalažu da motivacija nije rezultat faktora kao što su novac, moć ili pobeđivanje. Novac, moć i status koji dolaze sa unapređenjima jesu faktori motivacije, ali ta motivacija je kratkog veka jer samo u bliskoj budućnosti obezbeđuju interesovanje koje brzo bledi.
Motivacija počiva na tri osnovne psihološke potrebe: autonomija, povezanost i sposobnost. Ljudi se motivišu isključivo ukoliko im se pruži mogućnost napredovanja.
Pred vama se nalazi šest načina na koje možete motivisati svoje zaposlene a koji su u skladu sa modernom naukom o motivaciji:
1. Podstaknite autonomiju
Klasifikujte rokove kao korisne informacije koje su ključne za dostizanje važnih ciljeva umesto da ih koristite kao alat za vršenje pritiska na zaposlene.
2. Produbite povezanost
Preformulišite odredbe koje nemaju emocionalni značaj. Sprovodite razgovore motivacionih tendencija sa zaposlenima kako bi mogli da iskažu koliki značaj za njih nose ključni organizacioni ciljevi i ishodi tih ciljeva.
Svoje vrednosti i osećanja ne možete nametnuti drugim osobama ali možete im pružiti vođstvo dok istražuju svoje sopstvene vrednosti i osećaj svrhe kojem neće moći da odole.
3. Razvijajte sposobnosti zaposlenih
Trudite se da postavljate poučne ciljeve, a ne samo ciljeve koji su beneficijalni za kompaniju. Preusmerite svoj fokus od dostignuća ka izgradnji sposobnosti. Umesto da pitate svoje zaposlene šta su uradili danas, pitajte ih šta su danas naučili.
4. Zalažite se za otvoren um
Podstaknite svest o opcijama koje vaši zaposleni nisu još razmatrali. Pitajte ih zašto im je taj zadatak važan ili zbog čega nalaze da im taj zadatak predstavlja izazov ili zadovoljstvo. Ovakva jednostavna, ali izuzetno uticajna pitanja otvorenog tipa pomažu zaposlenima da prevaziđu bihejviorističke šablone koji ih često sabotiraju uprkos njihovim najboljim namerama.
5. Uskladite se sa vrednostima
Razgovarajte o vrednostima sa osobama koje vodite. Postoji mogućnost da su one pokleknule pred kratkoročnim motivatorima kao što su novac, nagrade, podsticaji, moć, status, strah, pritisak, osećaj krivice ili sramote jer nisu svesno ili namerno uskladili svoj rad sa značajnim vrednostima koji prikupljaju pozitivnu energiju, vitalnost i osećaj blagostanja.
6. Povežite se sa svrhom
Vaša organizacija je verovatno potrošila mnogobrojne resurse kako bi izradila i promovisala svoju viziju, svrhu i misiju. Sada je potrebno da vi pomognete ljudima da urade to isto. Ohrabrite svoje zaposlene da razviju sopstvene stavove o svrsi svog rada. Ne postoji mnogo stvari u životu koje su moćnije od postupanja u plemenite svrhe.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*