Saveti za ponašanje na novom poslu

19/08/2015 10:57

Saveti za ponašanje na novom poslu

Čak i ako dobijete posao u svojoj struci ili ukoliko radite bukvalno isti posao kao i ranije, ali ovaj put na nekom novom mestu – potrebno je vreme za prilagođavanje.

Na novom poslu ne mora izvor stresa biti samo posao – obaveze i odgovornosti koje sa njim dolaze. Stres može biti i novi ambijent, novi ljudi na koje niste navikli i koje morate upoznati. Upravo su to stvari na koje morate da se naviknete ukoliko planirate da na ovom poslu ostanete duže.

Svaki novi period u životu sa sobom donosi određeni stres koje organizam mora da prevaziđe – to se zove odrastanje i privikavanje na nove stvari – bez straha.

Na ovaj način ćete se lakše prilagoditi novoj situaciji u kojoj ste se našli:

Dođite na posao ranije

U početku – potrudite se da se na posao pojavljujete malo ranije. Na taj način bićete sami ili će makar biti manje ljudi u vašem okruženju, pa ćete imati priliku da osmotrite prostor oko sebe.

Ovo je važno jer je potrebno da upoznate i prostor u kome ćete se nalaziti u narednom periodu, kako biste mogli što pre da ga učinite “svojom oazom”, mestom gde ćete se što pre osećati kao na svojoj teritoriji.

Organizujte ručak sa kolegama

Kao novajlija, potrudite se da organizujete ručak sa kolegama. Svi moraju ručati – pa što onda ne biste iskoristili to kao priliku da kroz nešto opušteniju atmosferu upoznate i kolege i način na koji firma radi. Važno je da upoznate svoje kolege što pre, kako biste znali šta da očekujete od radnog okruženja.

Na ovom skupu pustite druge da vode reč, vi ste ionako u ulozi posmatrača i nekoga ko tek treba da nauči i upozna “pravila”. Ovo je odlilčna prilika da procenite svoje kolege, kako biste izbegli potencijalne neprijatne ili nezgodne situacije u budućnosti.

Mislite na svoju reputaciju

Od prvog momenta kada uđete u novu firmu i pojavite se na svom novom radnom mestu – vi gradite svoju reputaciju, kako na tom mestu, tako i u profesionalnom svetu u kom se krećete. Zato je važno da sa pravim ljudima budete u dobrim odnosima.

Ukoliko želite da vaš šef misli da ste vredni, ozbiljni, profesionalni, pouzdani i prijatni, odnosno oličenje savršenog radnika, potrudite se da budete prijateljski nastrojeni prema onima prema kojima bi trebalo, a to su – pomoćni ljudi vašeg šefa, kao što je sektretar(ica), administratori, ali i recepcioner itd. Upravo su to ljudi kod kojih će se vaš šef raspitivati o vama, vašem ponašanju i radu.

Dela govore više od reči

Na poslu nemojte biti vi osoba koja uvek priča. Strpite se i više slušajte. Na ovaj način ćete postati moćniji na novom poslu. Osim toga, sve ono što imate da kažete – pokažite. Radite više i na taj način pokažite šta sve znate, umete, hoćete ili možete.

Od svih stvari koje ne bi trebalo da kažete, najbolje bi bilo da šefu nikad ne kažete “ne”. Preuzmite posao za koji vas zadužuje i potrudite se da pronađete pomoć, ukoliko ne možete sami da ga obavite. Uostalom, možda će vam baš taj posao dati priliku da naučite nešto novo – što vam može biti od pomoći ubuduće.

19/08/2015 10:57

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments