Izbegavajte ove reči u mail-u
Povezane objave
Kada je u pitaju poslovna komunikacija jedan od najčešćih načina je prepiska putem mail-a. Iako nije direktno i na ovaj način možete pokazati svoj nivo profesionalizma.
Osim forme u kojoj ćete sastaviti poslovni mail, veoma je važno i “jezik” kojim pišete. Osim pravopisa i gramatike, trebalo bi da obratite pažnju i na to koje reči koristite, a ovo je spisak onih koje ne bi trebalo da koristite:
Izvinite
Sem ako zaista ne morate da to kažete, nemojte koristiti ovu reč. Ako bi i trebalo da se izvinite bolje bi bilo da koristite “Žao mi je” ili “Izvinjavam se”. Problem je taj što se “izvinite” već prečesto koristi u svakodnevnom govoru i odavno nema isto značenje kao ranije.
Ja
Prilikom komuniciranja sa saradnicima, kolegama, parterima, nadređenim i podređenim izbegavajte da svoju ličnost stavljate u prvi plan. Ukoliko forsirate reči “ja”, “mi”, “nama” i slično možete delovati kao da manje cenite i poštujete osobu sa kojom razmenjujete mail-ove i svu pažnju u komunikaciji usmeravate na sebe.
Zapravo
Iako nekim ljudima ova reč predstavlja uzrečicu, ona ima svoje značenje zbog kog bi trebalo da je izbegavate prilikom pisanja poslovnog mail-a. Zapravo se najčešće koristi kada želite da nekoga ispravite ili kada želite da pokažete sagovorniku da on nije u pravu, ali da vi jeste. Ništa od ovog nije poželjno u poslovnoj komunikaciji, barem ne na ovaj način. Ako ipak želite da kažete sagovorniku da nije u pravu, odnosno da greši postoje suptilniji načini da to iznesete kao poentu. Tako da – umesto zapravo koristite neke od ovih reči: razumem ali, ima smisla, vidim, razumem…
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*