Kako društvene mreže mogu pomoći u potrazi za poslom

09/11/2015, 12:42

Kako društvene mreže mogu pomoći u potrazi za poslom

Za sve koji traže posao, drustvene mreže su neizostavan deo te potrage. Na osnovu nekih istraživanja došlo se do zaključka da čak 79% ljudi posao traži baš na ovaj način.

Kada je reč o mladim ljudima, kojima su društvene mreže deo svakodnevice već jako dugo, onih u još većem broju (86%) koriste društvene mreže kako bi došli do posla.

Ali da li se maksimalno koristite sve mogućnosti društvenih mreža kada je potraga za poslom u pitanju?

Uz pomoć ovih saveta društvene mreže će biti još korisnije u potrazi za poslom:

Redovno ažurirajte profil na poslovnim društvenim mrežama

Kada se upuštate u potragu za poslom, treba da razmišljate kao vaš potencijalni poslodavac. Prva stvar koju će on najverovatnije uraditi je da će ukucati vaše ime na Google pretraživaču.  U većini slučajave, prva stvar sto ce iskočiti su vaši profili na društvenim mrežama, bili oni zabavne prirode, kao Facebook, ili poslovne, kao LinkedIn. Da li znate šta će poslodavac na tim profilima videti?

Pre nego sto posaljete rezime (CV) online ili zamolite prijatelja da vas preporuči za neki posao, ažurirajte vaše poslovne mreže.

Koristite istu profilnu sliku i to vašeg lica, na svim mrezama i platformama. Ovo ce pomoci poslodavcima da nađu baš vas i da vas ne pomešaju sa nekim drugim, što je naročito bitno ako imate relativno često ime. Uz to, ovo vam pomaže u pravljenju i održavanju vašeg ličnog brenda preko više mreža i kanala.

Ažurirajte vašu biografiju i CV. Proveriti da li tu stoje vaš trenutni posao i lokacija? Budite sigurni da vaš CV prikazije vas kao onakve kakve sta danas, a ne vas od pre dve godine.

Proverite da li je vaša biografija na raznim mrežama – zastarela. Izuzetno je frustrirajuce za poslodavca kada vidi LinkedIn profil koji je očito zastareo. Najbolji trenutak da ga ažurirate je sad.

Raspitajte se među zaposlenima

Kada sakupljate informacije o firmi za koju ste zainteresovani, društvene mreže su odličan alat za pronalaženje informacija o tome šta zaposleni zapravo misle o svom radnom mestu. Na Twitter-u možete potraziti hashtag-ove vezane za kompaniju. Sama kompanija Twitter koristi #JoinTheFlock hashtag na njihovom sajtu, da bi prikazali svetu kako je lepo raditi za njih. Ovi hashtag-ovi vam mogu pomoći da dođete do informacija koje ćete teško naći negde drugde.

Ponekad sajtovi određenih kompanija pružaju oblast gde zaposleni mogu anonimno da postave svoje utiske i stavove o kompaniji i kako je raditi za njih. Ovo ponekad moze biti više od koristi nego reklame i stranice posvećene regrutovanju, jer su te oblasti cesto pod rukovodstvom kancelarija za odnose sa javnošću i departmana za marketing. Ponekad, sve sto treba da uraditi je izguglati “kako je raditi u kompaniji x“ i jednostavno da iščitate sve što vam se tu ponudi.

Istražujte temeljno

Društvene mreže su odilčno mesto da se sazna šta se tačno dešava u bilo kojoj kompanijom u datom trenutku. Pogledajte mreže i stranice kompanije za koju ste zainteresovani i pogledajte kakve su nagrade dobili, a i generalno čime se kompanija trenutno bavi. Može biti korisno pomenuti neke od prikupljenih informacija u pismu ili intervju – poslodavac će biti impresioniran vašom temeljnošću.

Pratite kompanije koje vas zanimaju (i za koje biste želeli da radite) na društvenim mrežama. Idite i korak dalje i pratite i njihove brendove. Hiljade (ponekad i milioni) ljudi prate brendove na Twitter-u, ali malo njih zapravo zna neke detalje o njima. Kada biste, na primer, hteli da radite u Coca Cola-i, poželjno je da pročitate sve sto nađete o istoriji firme, ali i o istoriji istoimenog pića.

Sakupite sve informacije

Impresioniraćete potencijalne poslodavce i još bitnije, istaći ćete se usred mora drugih kandidata ako samo iskoristite sve informacije koje nađete pomoću navedenih metoda. Dovoljno je da ih ubacite u motivaciono pismo ili ih pomenete tokom intervjua za posao. Poslodavac će se oduševiti ako pomenete nagradu koju su osvojili kao kompanija ili neki novi program ili inicijativu koju su pokrenuli.

09/11/2015, 12:42

Komentar(a)

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*