Koje je najbolje životno doba za započinjanje biznisa?
Povezane objave
U slučaju da zamišljate nekoga poput Marka Zukenberga kada pomislite na preduzetništvo – mladu osobu odevenu u duks sa kapuljačom, najverovatnije delite mišljenje sa većinom ljudi koji na ovakav način percipiraju preduzetnika u razvoju.
Problem je u tome što većina ljudi nije u pravu, bez obzira na ono što je Zukenberg postigao, a u korist toga svedoče i rezultati istraživanja.
Prosečno starosno doba preduzetnika koji su osnovali sopstveni biznis je 40 godina. Većina njih su takođe stekli i fakultetske diplome – 95 odsto od 549 ispitanika, dok čak polovina njih ima i napredna zvanja.
Mnogi sturčnjaci koji su se bavili ovom temom došli su sledećih zaključaka, na osnovu istraživanja koja su sprovodili:
- Dvadesete godine života okarakterisane su karijernom nesigurnošću i zaduženjima, dok nedostatak radnog iskustva u drugim kompanijama može predstavljati rizik za pokretanje sopstvene.
- Tridesete se vezuju za doba kada se zasnivaju porodice i uzima hipoteka.
- Četrdesete predstavljaju privlačnu kombinaciju finansijske sigurnosti i poslovnog iskustva.
Ljudi od 40+ godina
Ovo je lista nekih od uspešnih osnivača sopstvenih biznisa koji su ih osnovali tokom srednjih godina života.
- Vera Vang (modna dizajnerka, osnivač brenda Vera Wang)
- Geri Hevin (osnivač Curve Fitness-a, franšize koja je postigla enorman razvoj tokom 90ih godina XX veka)
- Džek Vejl, Rockmount Ranch Wear (osnovao je firmu u 45. godini života, a preminuo je u 107. godini života, sa svojim čizmama na nogama, tek tad napustivši svoju poziciju kao CEO kompanije)
- Tim i Nina Zagat (čuveni restoranski kritičari)
- Rej Kroc (kupio je svoj prvi McDonald’s 1945. godine)
- Henri Ford (osnovao Ford Motor Company nakon višegodišnjeg rada kao dizajner i proizvođač automobila za druge kompanije)
- Brajan Haligen (Hubspot platforma za unutrašnju prodaju i marketing)
- Maniš Šandra (Poshmark, mobilno i onlajn tržište ženske mode)
- Arijana Hafington (The Huffington Post)
Činjenica da su oni osnovali svoj biznis kada su vremena bila dugačija može, ali to ne bi trebalo da bude izgovor nikome.
Istraživanje Kauffman Fondacije, koje je obuhvatilo 5.000 start-ap kompanija, pokazuje da su firme koje su istrajale na tržištu preko 4 godine poslovanja one koje su imale prvobitne vlasnike starije od 45 godina.
Stiv Džobs možda jeste lansirao Apple još u svojim dvadesetim, ali činjenica je da su najpoznatiji proizvodi te kompanije – iMac, iPhone i iPad-bili pod njegovim vođstvom tek nakon njegove 45. godine života.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*