Zašto je fokus najbitnija poslovna veština koju treba da posedujete
Povezane objave
Svi mi želimo da budemo dobri na mnogo polja. Međutim, kada je posao u pitanju, ovo nije baš dobar pristup. Postoji nešto što je mnogo važnije od toga – ukoliko želimo uspeh u poslu.
„Svestran“ je uglavnom kompliment koji govori o nekome ko poseduje mnoštvo veština, međutim često se dešava da takve osobe nisu valjano usavršile nijednu od tih veština.
Kada je reč o preduzećima, preširok dijapazon sfera može da dovede do gubitka ciljnog tržišta, što je samo po sebi štetno. Potpuno je razumljivo da želite da zadržite svoj status u promenljivom svetu poslovanja, međutim, ukoliko se previše fokusirate na to da svoju firmu učinite što je više moguće raznolikom, rizikujete da izgubite fokus sa onoga što je zaista važno.
Ukoliko izgubite fokus, gubite i mušterije koje će se okrenuti drugim kompanijama koje posluju bolje u nekoj određenoj sferi. Gubitak mušterija označava gubitak novca – stoga je prilično jasno koliko brzo ovo može dovesti do potpune propasti vaše kompanije.
Učite od drugih
Verovatno znate mnoštvo primera različitih kompanija čijeg se doba procvata jasno sećate, međutim, ukoliko ih neko pomene danas, često podsećaju na drevne legende – nekada su bili najmoćniji, ali danas su potpuno nevažni.
Kako povratiti fokus
Ukoliko skrenete sa putanje, gubitak fokusa može da dovede do raspada vašeg poslovanja. Mušterije će vam ostati odane dokle god smatraju vaš proizvod vrednim. Ukoliko vaša konkurencija ima pristup koji je više fokusiran, rizikujete da izgubite vredne mušterije.
Iznenađujuće je to što mnoge kompanije ne smatraju fokus najvažnijom veštinom. Sve ove kompanije neretko zaostaju u svetu poslovanja. Kada stvarno usmerite pažnju na neku specifičnu sferu, veoma je lako postati najbolji.
Veoma je jednostavno pronaći fokus. Razmislite o svojim počecima i uporedite ih sa sadašnjim stanjem. Uglavnom su prvobitni ciljevi koje ste sebi postavili fokusirani na jednu sferu industrije. Vratite se unazad svojim prvobitnim ciljevima i preusmerite svoje napore na jednu tačku. Moguće je da je vaša kompanija u velikoj meri odlutala od prvobitnog cilja, međutim, jednom kada preusmerite svoje težnje možete lako uključiti i nove trendove koji će vaše poslovanje učiniti modernim i relevantnim za tržište.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*