Zašto je važna informatička pismenost?
Povezane objave
Zajedno sa tehnološkim inovacijama, razvijamo znanje o njima i učimo da ih primenjujemo. U 21. veku upravo je to važno – primena. Njihovo korišćenje u skladu je sa tržišnom potražnjom, pa kao takvo u velikoj meri utiče na radno mesto o kome ćemo u jednom momentu svi morati da razmišljamo.
Iz godine u godinu, statistički podaci etiketiraju Srbiju kao jednu od funkcionalno nepismenijih u Evropi, a ta nepismenost obuhvata i poznavanje rada na računaru.
Na koji način možemo da utičemo na informatičko opismenjavanje sada i za buduće generacije?
Pre nego što krenemo u analiziranje informatičke (ne)pismenosti, potrebno je da razlučimo šta je osnovna (ne)pismenost, koja je u regionu izrazito visoka, a najviša u Bosni i Hercegovini. Ona se, dakle, posmatra na nivou završetka osnovne škole i mogućnosti čitanja i pisanja. Ukoliko postoji odsustvo toga navedenog, govorimo o nepismenosti.
Međutim, danas se između osnovne pismenosti i informatičke pismenosti ustalio pojam funkcionalna (ne)pismenost, koja obuhvata sve gore rečeno, ali i mogućnost razumevanja onoga što je pročitano, mogućnost verbalnog reprodukovanja, mogućnost smislenog korišćenja grafičkih i drugih formi, pa i znanje rada na računaru.
Negde se uz tu pismenost svrstava i poznavanje makar jednog stranog jezika.
Nivo funkcionalne pismenost veoma je važan u prelaznom periodu između završetka osnovne škole i upisa u srednju.
Za šta je važna informatička pismenost?
Kako je informatička pismenost već u okviru funkcionalne pismenosti, važno je samo da preciziramo jednu stvar: ona podrazumeva sposobnost da se pretraže, pronađu, poslože i analiziraju informacije koje su dobijene putem određenog medija.
Na ovaj način se zadovoljavaju potrebe za informacijama, znanjem i usavršavanjem.
Srednjoškolci iz Srbije u okviru Međunarodnog programa procene postignuća učenika (PISA) za 2018. godinu ponovo su pokazali ispodprosečne rezultate, a njihovo znanje slično je onom iz 2012. godine, kada je naša zemlja poslednji put učestvovala, pisao je Blic.
Analizirajući rezultate tada, prikazano je da je svaki treći u Srbiji funkcionalno nepismen.
Da zaključimo: informatička, dakle, sama funkcionalna pismenost veoma je važna kao adekvatan i jedini odgovor na izazove s kojima će se omladina sresti u nastavku školovanja, pri zapošljavanju, profesionalnom napredovanju i bukvalnom snalaženju u svetu.
Budućnost se vrti oko Interneta i sve većeg rada od kuće. Kako su tehnološke promene neminovne, naše je da prihvatimo činjenicu da moramo da popravimo trenutno stanje i da spremni čekamo neka nova onlajn zanimanja koja ćemo prigrliti stvarajući posao.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*