Kako da ostavite bolji utisak na poslu?
Povezane objave
Veoma je važno kako vas doživljavaju na poslu – kako kolege tako i nadređeni. Postoji više načina da vas zapamte, a evo kako da ostavite zaista dobar utisak.
Najnovije studije su pokazale da su za posao bolji ljudi koji imaju faktor dopadljivosti, a koji možda i nisu nužno najkvalifikovaniji za radno mesto za koje konkurišu.
Zbog toga je važno da, ukoliko to prirodno ne posedujete, uvežbate način na koji ćete se dopasti ljudima u svom radnom okruženju:
Obraćajte više pažnje
Ukoliko želite nekome da se dopadnete, važno da obraćate pažnju na tu osobu i da je slušate. Oni kojima je dopadljivost prirodna osobina, imaju sposobnost i da intuitivno razumevaju svog sagovornika.
Međutim, ne umeju svi da slušaju i da empatišu sa onim sa kim razgovaraju. Jednostavno – nije svima prirodno da gledaju stvari “kroz oči” sagovornika. Srećom, ovo se može uvežbati.
Potrebno je da naučite da slušate i da se onda prebacite u “ugao” onoga koga slušate. Kada biste vi bili svoj sagovornik, šta biste voleli da zauzvrat dobijete, kakvu reakciju?
Slušanjem i obraćanjem pažnje na sve što se dešava oko vas bićete upućeniji u sva dešavanja, imaćete priliku da češće pokažete svoju inicijativu da se problemi reše i znaćete i kako – jer ste pažljivo slušali.
Upravo je ovo jedna od veoma važnih odlika dobrog zaposlenog – onoga koga svi žele za kolegu i sa kim svi žele da posluju.
Pokažite interesovanje za tuđe mišljenje
Kada se nađete u problemu vezanom za posao – jednostavno se obratite kolegi ili nadređenom. Pitajte za mišljenje i na taj način ćete pokazati i poštovanje prema osobi kojoj ste se obratili.
Nemojte se brinuti oko toga – da li ćete ispasti nesposobni ili nešto slično tome – samo zato što ste pitali nekoga za mišljenje. Iznesite svoj problem i način na koji vi mislite da bi trebalo da se reši ali postavite i pitanje – “šta ti misliš o tome?”.
Tako ćete možda i naučiti nešto novo, shvatiti kako da ubuduće rešite slične probleme, možda ćete samo sebi potvrditi, ali i drugima, da umete da radite svoj posao i da nema razloga da sumnjate u sebe, a – što može biti veoma bitno – pokazaćete poštovanje prema saradnicima, čime ćete sigurno porasti u njihovim očima.
Pokažite zahvalnost
Zahvalnost nije samo čin kurtoazije. Ona ima moć da kod ljudi izazove veoma pozitivne reakcije. Često ljudi zaboravljaju da je zahvalnost veoma bitna.
Čak i kada ste na takvoj poziciji na poslu da jednostavno imate ljude kojima je posao da vam pomažu – nemojte potcenjivati njihov rad. Pokažite koliko cenite njihov svakodnevni trud i oni će vas više poštovati, a sigurno je i da će se više truditi u buduće.
Udelite kompliment za dobro obavljen posao, istaknite nekoga ko je bio vredan. Sve ovo učiniće da se i vi, ali i oni koje ste pohvalili osećaju bolje – i atmosfera na poslu će sigurno biti pozitivnija i produktivnija.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*