Rad od kuće – kako da opstanete u tom okruženju

20/05/2015, 09:13

Rad od kuće – kako da opstanete u tom okruženju

Sve je veći broj onih kojima odlazak na posao ne zahteva napuštanje kuće. Mada, koncept rada od kuće nije ni za svakoga. Jeste, možeš da radiš obuven u papučama u obliku zeca, niko ne krade tvoj obrok iz frižidera, a ako još mrziš pravila kancelarije i gužve u saobraćaju, mogućnost obavljanja posla od kuće je za tebe zapravo dar od boga.

Ali rad od kuće može da predstavi i niz posebnih izazova. Izobilje grickalica u kuhinji, nedostatak društvene stimulacije i iskušenje da radite u ergonomski nezdravom položaju, na primer u krevetu, može da sabotira zdravstvene navike jednog inače dobrog radnika.

Ukoliko radite od kuće, pročitajte savete kako da ostanete u formi, zdravi i na zadatku.

Odredite poseban poslovni prostorkancelarija-kod-kuce

Koristite prostor u vašem domu koji je isključivo namenjen za rad. Krevet treba da služi samo za spavanje. Ako unosite materijal koji je vezan za posao, kasnije to može remetiti vašu sposobnost da se opustite. Ako obavljate posao sedeći na kauču, to može stvoriti mentalne asocijacije koje vam obuzimaju misli čak i tokom slobodnog vremena. Čak i ako živite u garsonjeri, postavite sto i stolicu i odvojite profesionalni prostor od ličnog.

Izaberite dobru stolicu

Uložite u jednu udobnu, ergonomski bezbednu stolicu koja će omogućiti da pravilno sedite tokom čitavog dana.

… ili se u potpunosti otarasite stolice

Koristite sto za koji vam nije potrebna stolica, za kojim ćete da stojite da bi smanjili pritisak na leđa i smanjili ukupan dugoročni rizik od smrtnosti.

Nemojte biti “zaglavljeni” u stolici ceo dan

Lako ćete se “zaglaviti” u stolici, pogotovo jer se osećate prijatno u svom životnom prostoru. Podesite tajmer ili koristite aplikaciju koja će vas podsetiti da ustanete i protegnete se na svakih sat vremena. Obavezno izađite napolje, čak i samo da prošetate jedan krug oko vašeg kraja radi malo sunčeve svetlosti i svežeg vazduha.

Odredite raspored i poštujte ga

Može biti primamljivo da se probudite kasno i radite u sitne sate, ali vaše mentalno zdravlje i kvalitet vašeg rada će imati bolju korist ako odredite raspored kao da idete u kancelariju. Zatim, držite se tih sati.

Odredite vreme za trening

Kada isplanirate svoj raspored, iskoristite fleksibilnost u svoju korist. Zakažite treninge isto kao i sastanke – ali ih upišite pre nego što počnete da radite, u toku ručka ili nakon radnog vremena.

Zakažite aktivne sastanke

Dogovorite se sa kolegama da se sastanak održi u teretani, gde ćete pričati o poslu, tako da možete da obavite posao i trening u isto vreme.

Stvorite umirujuće okruženje

Ostati kod kuće znači da imate slobodu nad svojim okruženjem, stoga učinite vaše radno okruženje umirujućim i održavajte nivo stresa pod kontrolom. Ako volite mirisne sveće, postavite ih oko vašeg stola. Ako vam predivan pogled pomaže da ostanete mirni, postavite sto ispred prozora ili tako da vam je u vidokrugu omiljeno umetničko delo u kojem uživate.

Odvojite poslovno i lično vremelaptop-krevet

Vodite računa o satima i budite odgovorni. Ne dozvolite da se vreme za posao prelije u lično vreme ili obrnuto. Izbegavajte posao vikendom ako možete i pazite koliko vremena dnevno posvećujete poslu.

Obezbedite sebi zdravu hranu

S lakoćom možete odlutati do kuhinje kada znate da je prepuna poslastica, stoga odolite iskušenjima tako što ćete kupovati sveže voće i povrće, a slatkiše i ostalu nezdravu hranu držite izvan domašaja.

Okupajte se i obucite baš kao da idete u kancelariju

Neki stručnjaci veruju da ljudi usvoje osobine povezane sa odećom koju nose. Jedna studija iz 2012. godine otkrila je da su ljudi koji su mislili da nose mantil doktora ispoljili povećanu pažnju, dok oni koji su mislili da nose mantil slikara nisu bili isto toliko pažljivi. Autori su rekli da veruju da “uticaj odeće, dakle, zavisi od nošenja odeće i njihovog simboličnog značenja”. Zato umesto da nosite pidžamu ceo dan, obucite odevnu kombinaciju koju biste verovatno nosili u kancelariji. Osećaj da ste sposobni ne odnosi se samo na produktivnost. Istraživanje je pokazalo da samoefikasnost ima pozitivan uticaj na zdravstveno ponašanje, a to obuhvata kontrolu telesne težine i vežbe.

Postanite deo virtuelne zajednice

Važno je da imate nekakav oblik društvene povezanosti, pa čak i u fizičkom odsustvu kolega. Održavanje zdravih društvenih veza poboljšava vašu celokupnu dobrobit i pomaže vam da ostanete motivisani.

20/05/2015, 09:13

Komentar(a)

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*