10 radnih navika neuspešnih ljudi – i kako ih ispraviti

10/12/2015 14:40

10 radnih navika neuspešnih ljudi – i kako ih ispraviti

Zaposleni koji rade puno radno vreme provedu na poslu najmanje 40 sati nedeljno, neretko i više od toga. Raditi posao dobro rezultuje u napredovanju, dok performans srednjeg kvaliteta može imati poguban uticaj na karijeru.

Nije suština u tome da su uspešni ljudi jednostavno rođeni pod srećnom zvezdom; suština je u tome da oni znaju kako da usmere radno okruženje na način koji prouzrokuje želju za saradnjom kod ljudi i na taj način stvarajući sami sebi prilike.

Da li ikad posmatrate svog uspešnog kolegu i pitate se šta je to što oni rade ispravno, vrlo je verovatno da oni uspevaju da izbegnu ovih 10 loših radnih navika:

Loše upravljanje vremenom

time-839884_640

Loše upravljanje vremenom je podmukla navika. Može značiti da ne trošite dovoljno vremena na rešavanje jednog zadatka, a istovremeno može da znači da provodite previše vremena rešavajući samo jedan zadatak.

Gubitak kontrole nad vremenom predviđenim za rad tokom nedelje u oba slučaja znači da nećete uspeti da uradite onoliko koliko možete (ili onoliko koliko vaše kolege postignu da urade).

U slučaju da imate problema sa upravljanjem vremenom, pokušajte da postavljate manje projektne ciljeve i rokove za sebe – poput odvajanja dva (i samo dva) sata za istraživanje tokom dana ili određivanja ključnih tački izveštaja pre pauze za ručak.

Neodređivanje prioriteta

Projekti iskrsli u poslednji čas i interupcije na dnevnom nivou su sastavni deo svakog posla. Razumevanje koji projekti su najvažniji, najuticajniji i najhitniji je ključno – čak i ako to znači da je druge projekte potrebno odložiti.

Uspešni ljudi se ne plaše da pitaju za nivo prioriteta zadatka kada im se preda novi ili prime poziv za još jedan sastanak. Izveštavanje svojih kolega, pa čak i menadžera, o svom trenutnom rasporedu im može samo pomoći pri adekvatnom uklapanju tog zadatka u vaš raspored, kao i određivanju realističnog vremenskog roka za predaju rešenja zadatka.

Nizak nivo tolerancije za konstruktivnu kritiku

Niko nije savršen i to je u redu. Razlika se ogleda u načinu na koji prihvatate kritiku u poslovnom okruženju. Kod izuzetno uspešnih ljudi reakcija i diskusija u vezi sa njihovim radom je dobrodošla jer znaju da to na posletku može imati pozitivan uticaj na njihovo dalje poslovanje.

Prisetite se da samo zato što se nekome ne sviđa vaš predlog ili zašto se ne prihvata vaša ideja. To ne znači da vas napadaju na ličnom nivou. U slučaju da spadate u tip osoba koje naglo reaguju, počnite da primenjujete pravilo brojanja do pet.

Kad god neko kritikuje vaš rad ili ne deli isto mišljenje sa vama, izbrojite do pet u sebi i razmislite kako zaista želite da odgovorite pre nego što progovorite. Pobrinite se da tokom primene ovog pravila vaš izraz lica odaje utisak razmišljanja, a ne ljutnje.

Neprihvatanje saveta

Čak i u relativno novim poljima postoje pioniri. Neće svaki savet biti prikladan niti ispravan, međutim odbijanje da prihvatite savet kao rezultat imaćepropuštene prilike, kao i u ponavljanju velike količine lošeg rada i grešaka. Nezavisnost i vrednoća nisu loše osobine, ali neuspešni ljudi ignorišu savete drugih ljudi na sopstvenu štetu.

Vaši saradnici, menadžeri i konsultanti su prošli kroz sve to, stoga budite otvoreni ka učenju iz njihovih grešaka, iskustava i uviđanja. Analizirajte ono što imaju da vam kažu i na koji način se to uklapa u situaciju koja vam predstoji pre nego što odlučite kako ćete postupiti.

Stvaranje izgovora

Uprkos našem najvećem uloženom trudu da ih izbegnemo, ponekad se greške događaju. Neuspešni ljudi stvaraju izgovore i prebacuju krivicu na bilo kog drugog osim na same sebe. Ovakvo ponašanje utiče na to da izgledate neprofesionalno i neuračunljivo. Vaš šef ili klijent možda jeste trenutno ljut na vas, ali je najbolje rešenje ne umanjivati razmere problema.

Umesto stvaranja izgovora, shvatite da je nešto pošlo po zlu i oformite plan akcije po kojem ćete se setiti tog problema u budućnosti. Rukovođenje situacijom na miran i prikladan način često rešava problem u kratkom roku, te uverava ljude oko vas da ste odgovarajuća osoba za taj posao.

Negativnost

Nedavno istraživanje je pokazalo da ljudi koji veruju da imaju više sreće zaista i imaju više sreće. Negativan stav prema vašem poslovanju ili kompaniji u kojoj se nalazite može imati loš uticaj na sam kvalitet vašeg rada. Dopuštanjem da preovladaju negativne emocije u vama najverovatnije znači da nećete posvetiti punu pažnju obavljanju zadatih aktivnosti, a samim tim ćete biti manje uspešni.

Vaše raspoloženje takođe utiče i na vaše saradnike. Oni neće želeti da sarađuju sa vama ako ste stalno neraspoloženi, stoga nećete imati ni pristup vitalnim resursima poput pomoći i timskog uspeha. Kada stvari ne idu kako treba, pokušajte da ostanete optimistični i da odradite posao na najbolji mogući način – čak iako to znači započinjanje ponovo.

Izbegavanje timskog rada

Izbegavanje timskog rada manifestuje se na nekoliko načina, ukuljučujući i vaše odbijanje da zatražite pomoć, neprepoznavanja vaših slabosti i pokušaje da sve uradite sami. Niste kompanija sa samo jednim zaposlenim – zato se nemojte tako ponašati.

Svaki član vašeg tima je stručan u određenim oblastima i ima određene lične kvalitete. U slučaju da vam pravopis nije jača strana, zamolite svog kolegu da vam iskontroliše sadržinu izveštaja pre nego što ga pošaljete klijentu. Zatražiti pomoć nije znak slabosti, već je zajednički rad usmeren ka postizanju istog cilja.

Nedostatak poverenja u tim

Ovo povisuje izbegavanje timskog rada na potpuno novi nivo. Uporedo sa odbijanjem njihove pomoći, takođe i preispitujete svaki njihov korak. Ovakvo ponašanje dovodi do enormne neefikasnosti – i uništenja uspeha. Kada provodite vreme ispravljajući tuđe radove, ne ostaje vam puno vremena i energije za vaše sopstvene.

Verujte sistemu. Nije vaš posao da upravljate svojim kolegama, niti da nadgledate njihov rad. Skoncentrišite se na rešavanje sopstvenih zadataka i imajte poverenja da će uprava primetiti ako postoje neki problemi. Može se desiti da radni performans kolege negativno utiče na vaš, ali u tom slučaju najbolje je tiho obratiti se menadžeru, na način na koji pokazuje da ne optužujete kolegu.

Pridržavanje navika

still-life-678447_640

Jedna od najdestruktivnijih rečenica u savremenom biznisu je svakako “Oduvek smo to tako radili”. Svaki biznis koji za celokupno poslovanje koristi zastarele tehnološke uređaje može se smatrati neuspešnim, čak iako je i dalje otvoren. Vremena se menjaju, a sa njima i najefikasniji načini poslovanja. Ukoliko niste spremni da držite korak sa vremenom i isprobavate nove stvari, rad nekog drugog će ubrzo zaseniti vaš rad.

Odvojite vreme svake nedelje za čitanje i informisanje o inovacijama, trendovima i proučavajte pronalaske vezane za vaše polje delatnosti. Poslušajte ideje ljudi koji nisu u vašem odeljku ili ideje vaših podređenih. Kao i saveti, neće svaka ideja biti upotrebljiva, međutim, ovo je odličan način da se podstaknete na razmišljanje.

Kada se susretnete sa novim idejama ili preporukama, testirajte one za koje mislite da će biti najuspešnije. Nikada ne možete biti sigurni da nešto neće funkcionisati, osim ako to i ne isprobate. Nije svaki rizik isplativ ali ljudi koji preuzimaju rizične poduhvate generalno su i najuspešniji ljudi u biznisu.

Nekomuniciranje

Usled napretka tehnologije, generalne veštine komunikacije kod ljudi su se pogoršale. Najuspešniji ljudi u biznisu znaju da je širok raspon komunikacijskih veština vitalan za opstanak biznisa. Očekivanje e-mail poruke je gubitak vremena, te ne dozvoljava blagovremeno razjašnjenje ili objašnjenje.

Još gori scenario je ako ne komunicirate uopšte. Odbijanje da informišete svoje kolege, šefa ili klijenta o statusu projekta i manjak komunikacije dok iščekujete nešto stvara crnu rupu, zrelu za promašene konekcije i prevelika očekivanja. Načinite redovno informisanje drugih jednu od stavki vašeg dnevnog reda i nemojte da zaboravite da to uradite.

Takođe, steknite naviku da budete u koraku sa vašim e-mail-ovima. Umesto slanja SMS poruke, nazovite nekog u slučaju da je povod razgovora “najbolje obrazložiti uživo’’. Lična komunikacija može biti nezgodna, međutim ukoliko želite da ostvarite uspeh na poslovnom planu, morate da savladate ovaj tip komunikacije.

Istrajnost

Navike je teško prekršiti, naročito ako za vas kršenje tih navika predstavlja izlazak iz zone komfornosti. Uspeh, međutim, leži upravo u suočavanju sa nedaćama. Savladavanje ovih 10 čestih loših navika na radnom mestu učiniće vas poslovno uspešnijom osobom.

10/12/2015 14:40

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments