Lekcije vizionara: Izjave i saveti Stiva Džobsa

24/09/2015, 09:17

Lekcije vizionara: Izjave i saveti Stiva Džobsa

Stiv Džobs, osnivač čuvene kompanije Apple, jedna je od najispirativnijih ličnosti današnjice. Njegove lekcije i saveti mogli bi biti korisni svima.

Zbog uspeha u industriji računara i zabave, ali i zanimljivih detalja iz njegova biografije, Stiv Džobs predstavlja kultnu ličnost.

Osim korisnih i funkcionalnih proizvoda kompanije Apple, Stiv Džobs je za sobom ostavio i svoje znanje, kao i savete koji mogu biti primenjeni u različitim sferama:

“Ljudi ne znaju šta žele sve dok im to ne pokažete”

Ono što je Stiv shvatio jeste da “ljudima ne treba da prodajete svoj proizvod, nego da im prodajete njhove snove da bi vas sledili”. Upravo je ovo ključ uspeha kompanije Apple.

“Morate da nađete ono što volite”

Sa ovim bi se mnogi mogli složiti – ljubav prema onome što radite je ključna za uspeh u tome. Stiv Džobs je voleo tehnologiju i uspeo je da je usprosti i približi velikom broju ljudi.

“Povežite tačkice”

Ovaj savet Stiva Džobsa odnosi se na prošlost, odnosno na učenje iz grešaka koje smo napravili. Stiv Džobs je smatrao da je potrebno osvrnuti se i shvatiti šta se u prošlosti dobro uradili, a šta nije bilo kako treba. Na ovaj način nećete ponavljati greške iznova.

“Svest da ćete umreti najbolji je način da izbegnete zamku koju stvara razmišljanje da imate nešto da izgubite”

Ovaj savet nije pesimistički, nego realan, jer to jeste istina, bez obzira na to da li želimo to da prihvatimo. Stiv Džobs je smatrao da je svest o sopstvenoj smrti oslobađanje od svih strahova i jedini način da pratimo svoje srce i svoje snove. Jer svakako nemamo šta da izgubimo.

“Ostanite mladi, ostanite budalasti”

Nemojte nikada prestati da se pitate, da pronalazite nove stvari, da želite da učite i da pokušavate u svemu što mislite da vredi, bez obzira na to koliko može drugima to da izgleda beznačajno ili smešno.

“Stalno se razvijajte”

Razvijanje i prilagođavanje su jedini načini da opstanete i uspete da se izdvojite iz mase drugih. Prema Darvinu, ne opstaju najjači, nego najsposobniji. Upravo je to bio moto i Stiva Džobsa, koji konstantno proizvodima kompanije Apple pomerao granice.

“Manje je više”

Filozofija minimalizma je prepoznatljiva u dizajnu Apple proizvoda, što je očigledno dobra poslovna odluka, s obzirom na to da su njihovi proizvodi rasprodati već prvog dana kada izađu na tržište.

24/09/2015, 09:17

Komentar(a)

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*