5 sposobnosti koje ima svaki dobar vođa
Povezane objave
Ukoliko želite da budete sigurni da ćete biti dobar vođa svog tima kada započinjete sopstveni biznis – morate znati koje su to sposobnosti koje morate posedovati.
Za efikasno i uspešno rukovođenje, pored poznavanja posla, emocionalna inteligencija je ključna – odnosno poznavanje sebe i svojih emocija i načina na koje možete reagovati u određenim (nepredviđenim) situacijama.
Ovih pet sposobnosti morate imati kako bi bili dobar vođa:
Prpoznati sopstvene emocije
Samo-procena odnosno svest o sebi se definiše kao mogućnost da se prepoznaju sopstvene emocije, snaga, slabosti, vrednosti i pokretači, kao i razumevanje njihovih uticaja na ponašanje i reagovanje u određenim situacijama.
Veoma je važno posedovati sposobnost da razumemo ko smo, zašto radimo nešto i zašto donosimo određene izbore, u čemu smo dobri, a u čemu nismo. Jedino ukoliko znate odgovor na ova pitanja – možete i napredovati, a samim tim biti i dobar vođa (i uzor) svom timu.
Samodisciplina
Upravljanje sobom ili samodisciplina uključuje i kontrolu ili preusmeravanje emocija koje nas remete, ali i sposobnost prilagođavanja promenama.
Sve ove aktivnosti imaju za cilj da vaš napredak bude vidljiv i da dođe do pozitivnih promena u vašem razvoju. Za jednog lidera nije dovoljno samo da ostane smiren, ali je to jedan od značajnih sposobnosti jer u velikoj meri utiče i na ponašanje svih članova tima. Smirenost je podjednako “zarazna” kao i panika – koja sigurno nije poželjna unutar tima.
Saosećajnost
Empatija ili saosećajnost je sposobnost ne samo da razumete nekoga, nego da zamislite kako je to “biti u nečijoj koži”. Ukoliko imate mogućnost empatije možete da razumete zbog čega je neko reagovao na određen način u nekim situacijama.
Upravo je emocija koju osećamo kao odgovor na patnju ono što naš i motiviše da pomognemo, a što se više i bolje povezujemo sa drugim, bolje možemo razumeti šta druge motiviše ili uznemirava – zbog čega je ovo još jedna od ključnih sposobnosti dobrog lidera.
Upravljanje odnosima
Svaka osoba je drugačija i svaki član tima može imati neke svoje probleme. Upravo je sposobnost upravljanja odnosima još jedna veoma bitna stavka ukoliko želite da budete uspešan vođa.
Kao lider i predvodnik svog tima vi morate biti usredsređeni ne samo na posao nego i na svoje zaposlene. Morate znati kako da efikasno komunicirate sa svakim od njih, ali i sa njima kao timom kako biste mogli da svoj posao i svoj tim vodite u željenom pravcu.
Dobra i efikasna komunikacija
Komunikacija nije samo ono što je izgovoreno. Većinu komunikacije čine neverbalni znaci i govor tela, odnosno način na koji smo nešto rekli i kako smo se u tom trenutku ponašali.
Dobar vođa mora imati sposobnost da “čita između redova”, odnosno da prepozna i razume neverbalnu komunikaciju svojih zaposlenih. Efikasna komunikacija je ona koja za rezultat ima dogovor, međusobno razumevanje, a ne frustraciju, konfuziju i loše vibracije.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*