4 loše navike na radnom mestu i kako ih se rešiti

08/12/2015, 10:37

4 loše navike na radnom mestu i kako ih se rešiti

Svi mi imamo loše navike koje staju na put ka poboljšanju naše ličnosti. Rutine kojih se pridržavamo tokom života i jesu upravo ono što nas čini osobama kakve jesmo.

Međutim, u radnom okruženju ove navike mogu značajno usporiti naš napredak. Koje su to navike i kako se nositi sa njima?

1. Odlaganje posla

Najčešća loša navika koju se čini da ljudi na radnom mestu imaju je odlaganje posla, te zatim zbrzavanje zadatka kako bi postigli da ga urade u roku. Odugovlačenje nije dobra stvar i praktično je ekvivalent neproduktivnsti. Ukoliko stojite iza argumenta da radite bolje pod pritiskom, to je u redu, ali ako na vaš rad odlaganje ima negativan uticaj, tada je vreme da promenite nešto.

Kako se rešiti navike:  Odličan način da prevaziđete naviku je da se klonite svih tih stvari koje vas ometaju u poslu, poput Facebook, Twitera, Instagrama i drugih društvenih mreža. Izbegavajte takođe i duge pauze ili lične telefonske pozive, bilo šta što nije povezano sa poslom koji radite, a nemojte dozvoliti ni kolegama da vas ometaju.

2. Izbegavanje posla

Naša planeta je puna suprotnosti. Postoje vredni ljudi, kao što postoje i oni lenji. Postoje ljudi koji obavljaju svoj posao i oni koji preferiraju da prepuste svoj posao nekom drugom da ga obavi. U svakoj kompaniji postoji ona jedna osoba kojoj baš ide od ruke izbegavanje posla. Sav njihov posao se sastoji iz podizanja nogu na sto, ispijanja kafe i iščekivanja momenta kada će da završe svoj radni dan. Kada ih neko pita da urade nešto, uglavnom izbegavaju da prihvate posao uz odsečan izgovor propraćen objašnjavanjem svoje prezauzetosti.

Sa obzirom na etiku rada, ovakvo ponašanje je neprihvatljivo. Uzimajući u obzir vaš napredak, to je ogromna greška. Verovali ili ne, nikada nećete moći da unapredite svoje veštine i razvijate svoju karijeru ako svoj rad prepuštate kolegama. Vredno je spomenuti i činjenicu da ćete teško naći novi posao ukoliko vas otpuste zbog lenjosti, kako sigurno na taj način nećete dobiti pisma preporuke.

Kako se rešiti navike: Odredite svoje prioritete. Da li želite da zadržite svoj posao ili radije ne biste da nastavite da radite za tu kompaniju. Ukoliko je vaš odgovor pozitivan, podrazumeva se da ćete uložiti maksimalan trud kako biste sačuvali svoj posao. To ne uključuje samo završavanje posla koji vam je dodeljen, već i preuzimanje inicijative ponekad. Kada dopustite da vam se posao nagomila i zatim da prosledite svojim kolegama, to će otežati vašu situaciju.

3. Čišćenje, organizovanje i lična higijena

Tokom srednjevekovnog perioda, kupanje nije bila učestala aktivnost među ljudima. Neko ih je ubedio da voda nikada ne bi trebala da dodiruje naga ljudska tela. U sadašnje vreme, međutim, tuširanje je navika koju svaka razumna osoba sa razumnim roditeljima stekne od detinjstva. Neorganizovanost je drugačija briga. Nesređen radni sto samo može da vas ometa tokom rada.

Kako se rešiti navike: Samo se postarajte da se tuširate redovno, te da koristite proizvode koji će sprečiti neprijatne mirise. Vaše kolege, kao i svi ljudi oko vas će ceniti to. Nemojte bacati stvari naokolo i izbegavajte da ostavljate otpatke iza sebe.

4. Tračarenje

startup-594091_1280

Ukoliko ste jedna od onih osoba koja voli da se bavi temama iz tuđeg života, nije ni čudo što niko ne želi da se druži sa vama. Izuzev onih nekoliko kolega koje dele tu zanimaciju sa vama. Stvar je u tome što tračara ima svuda, bilo da živite na severnoj ili na južnoj hemisferi, bez obzira na to u kojem kafiću pijete kafu. Mi ljudi smo izuzetno radoznala stvorenja. Želimo sve da znamo. Međutim, ako vam je stalo do toga da budete dobar kolega i osoba koju poštuju, poštujte i vi pravo na privatnost vašeg kolege. Postoji ogromna razlika između razgovaranja o nekome kada ta osoba nije prisutna i tračarenja.

Kako se rešiti navike: Ako pauzu za ručak provodite u društvu kolega koji vole da tračare, potrudite se da ih izbegavate. Pronađite drugu grupu ljudi sa kojima možete da se družite tokom tog perioda. Ukoliko budete uključeni u konverzaciju koja se svodi na tračarenje, samo recite da se ne osećate prijatno da diskutujete o tuđem životu i odaljite se od konverzacije.

08/12/2015, 10:37

Komentar(a)

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*