Koje tajne ne bi trebalo da delite sa kolegama?

21/10/2015, 12:51

Koje tajne ne bi trebalo da delite sa kolegama?

Povezane objave

Dešava se da tokom radne nedelje više vremena provedete sa svojim kolegama, nego sa svojom porodicom, prijateljima, najbližima.

Prirodno je da se vremenom zbližite sa svojim kolegama i da ih upoznajte – verovatno znate šta vaše kolege vole da jedu, gde žive, šta slušaju, kakav im je smisao za humor, koje su im navike i tome slično.

Ipak trebalo bi da postoji granica u tome – šta i koliko znamo jedni o drugima na poslu. Neke tajne ipak ne bi trebalo da delite sa svojim kolegama.

Ovo su tajne koje bi bilo bolje da vaše kolege ne znaju o vama:

Lična i politička uverenja

Često politička mišljanja mogu da dovedu do nesuglasica i negativne atmosfere – a to sigutno nije ono što želite da vam se dešava na poslu. Takođe, neka svoja lična uverenja i stavove nemojte iznosti na poslu – iz istih razloga.

Ukoliko ste radikalno opredeljeni u političkom smisu – suviše levo ili desno – može vam se desiti da vas kolege i nadređeni ne shvataju ozbiljno u poslu. Osim toga, neka vaša mišljenja mogu da dovedu do toga da se mišljenje drugih o vama znatno promene – ali ne zbog onoga kako radite svoj posao, nego zbog onoga kako razmišljate van posla. Zato nemojte sebe dovoditi u nepotrebno rizičku situaciju i ove stavove zadržite za sebe.

Zdravstveno stanje

Kada ne možete da dođete na posao zbog bolesti ili niste u stanju da svoj posao radite efektno kao inače – svoje zdravstveno stanje nadređenom objasnite ukratko. Nemojte iznositi previše detalja o svojoj bolesti, o tome koje lekove koristite i zašto…

Kako se provodite

Ukoliko vaše kolege nisu vaše društvo za izlazak – onda ne bi trebalo ni da znaju na koji način se vi zabavljate. To da li pijete alkohol i u čemu uživate ne mora niko sa posla da zna.

Pogotovo ne bi trebalo da pričate o “ludom sinoćnjem provodu” – jer nikada ne znate da li će vas i kada neko uzeti “za zub”, pa će biti dovoljno to što znaju o vašim “sitnim” grehovima kako bi dokazali da vi niste dovoljno dobri za taj posao.

Visina plate

U nekim firmama je čak i zabranjeno da sa kolegama podelite cifru svoje plate. Naravno, ovo donekle i ima smisla, jer se na ovaj način izbegava mogućnost da zaposleni budu međusobno ljubomorni jedni na druge – zbog količine novca koju neko prima.

Osim toga, vi ne možete znati da li kolega sa kim ste podelili informaciju o visini vaše plate govori istinu kada priča o visini svog primanja i baš zbog toga može doći do neprijatne situacije i zategnutih odnosa među kolegama.

Ne bi trebalo da želite povišicu samo zato što neko drugi ima veću platu. Trebalo bi da želite povišicu jer je svojim radom zaslužujete, a ako je to stvarno tako – onda možete i da odete kod svog poslodavca i sa njim porazgovarate na tu temu.

Lični problemi

Svi imamo neke lične probleme, da li su oni finansijske prirode ili je u pitanju neki problem u porodici – svejedno ne bi trebalo da o tome razgovarate sa svojim kolegama. U redu je da o vama znaju nešto malo ličnije, ali kada su u pitanju ovakvi problemi – kancelarija nije mesto na kom bi o njima trebalo da pričate.

Uvek se vodite time da sve što kažete kolegi i sve o čemu se priča u kancelariji može nekad doći i do vašeg poslodavca. Zato nemojte pričati i onome što ne biste voleli da vaš nadređeni zna o vama.

21/10/2015, 12:51

Komentar(a)

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*