Provedite poslovni dan bez stresa uz ovih 5 saveta

08/03/2016, 15:54

Provedite poslovni dan bez stresa uz ovih 5 saveta

Izvor stresa na poslu, pored velikog broja obaveza koje se moraju obaviti u određenom vremenskom roku, mogu biti i kritike i negativni komentari saradnika ili nadređenog.

Naravno, nije svima teško da prihvate kritiku, ali za neke je upravo to najveći izvor stresa na radnom mestu.

Ukoliko i vi imate problem sa ovim – ovi saveti će vam pomoći da se lakše nosite sa negativnim komentarima na poslu i prihvatite kritiku na zdraviji način:

1. Nemojte reći “znam”

Kada vas neko kritikuje – nemojte na to odgovoriti “znam” jer očigledno nije tako. Da znate – ne bi došlo do toga da se nađete u situaciji u kojoj vas kolega, saradnik ili nadređeni kritikuje.

Umesto toga – onome ko vas kritikuje recite nešto kao “Shvatam” ili “Razumem”. Na ovaj način potencijalna tenzija će nestati, a ova, ne baš najprijatnija situacija će se završiti.

2. Nemojte paranoisati

Jedno je ako se osećate neprijatno što vas neko kritikuje, a drugo je da zbog toga počnete da paranoišete i počnete da mislite kako je sve protiv vas.

Pogledajte na to iz drugog ugla, možda vam bude jasnije da to nije slučaj, nego nešto poptuno drugačije. Naime, kada dobijete neku kritiku vezanu za svoj rad – budite srećni i zadovoljni što imate nekoga ko će vam reći u čemu grešite kako biste napredovali i ispravili grešku već prvom sledećom prilikom.

3. Ne odgovarajte napadom na kritiku

Kao što ne bi trebalo da budete paranoični – jer kritika ne znači da su svi protiv vas i da je sve upereno protiv vas kako biste doživeli neuspeh, tako ne bi trebalo ni da napadate one koji vas kritikuju.

Ukoliko vam je teško da se iskontrolišete, probajte da udahnete duboko par puta pre nego što išta izgovorite. Najbolje bi bilo da nakon toga postavite neka pitanja, kao što je na primer: Da li možete da mi date konkretan primer? Kako bi bilo najbolje da uradim sledeći put?

Na ovaj način pokazaćete da ste otvorenog uma i da ste premni da napredujete. Ovo ne mora da znači da se slažete sa kritikom, ali ipak pokazaćete da ste zrela osoba koja se racionalno ponaša.

4. Nemojte biti prestrogi prema sebi

Jedno je kad vas neko drugi kritikuje i bude strog prema vama, ali ne biste i vi prema sebi trebali na taj način da se ponašate. Iako je dobro biti samokritičan u granicama normale, sve preko toga predstavlja samodestruktivno ponašanje koje vam sigurno neće pomoći, nego će vam samo povećati nivo stresa kojem ste izloženi svakodnevno.

5. Nemojte se izvinjavati

Kada vas neko kritikuje to ne znači da biste vi trebali da se izvinjavate zbog greške koju ste napravili – pogotovo ako nije namerno, nego zbog neznanja, nedovoljnog iskustva ili slično.

Ukoliko se izvinjavate – pokazujete manjak samopouzdanja i odlučnosti, što sigurno nije ono što vaš poslodavac želi da vidi kod svog zaposlenog. Umesto – “Izvinjavam se”, recite “Naravno, promeniću to”. Na ovaj način pokazaćete da vam je stalno do mišljenja te osobe, da ćete dati sve od sebe da se to ne ponovi, a zvučaćete i učtivo.

08/03/2016, 15:54

Komentar(a)

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*