5 saveta za pravljenje izvanrednog LinkedIn profila

13/01/2016, 09:40

5 saveta za pravljenje izvanrednog LinkedIn profila

Izgraditi i održavati LinkedIn profil koji se izdvaja od drugih nije samo opcija, nije čak ni samo veoma preporučljivo. Ukoliko želite da se istaknete u poslovnom svetu, to je obavezno!

Većina poslodavaca (čak 95 odsto njih) koristi ovu društvenu mrežu za pronalaženje i kontakt potencijalnih kandidata za posao.

Bilo da ste tek diplomirali ili tražite novi posao, možete znatno olakšati sebi potragu za poslom tako što ćete urediti vaš LinkedIn profil. Koristite ovih pet strategija i ostvarićete veći nivo verovatnoće da vas poslodavci zaposle.

Napišite atraktivan i opisan naslov

LinkedIn automatski povezuje naslov ispod vašeg imena sa vašom profesijom. Istaknite se tako što ćete taj naslov učiniti kreativnijim. Opišite se imenicama koje opisuju ono što radite i ono što biste želeli da radite.

Nemojte menjati vaš naslov čak i kad ste dobili sjajan prvi posao. Vaše zvanje može zvanično glasiti “marketinški analitičar”, međutim, ukoliko stavite naslov “Brzomisleni marketinški stručnjak koji ima oko za atraktivan viralni sadržaj”, to će podstaći poslodavca da želi da sazna više o vama.

Odaberite fotografije za profil i pozadinu koje su profesionalne i pristupačne

Prve stvari koje ljudi primećuju su vizuelne. Vaša slika za pozadinu je odličan način da istaknete vaše interese. Odlučite se za pejzaž vašeg omiljenog mesta za skijanje ili fotografiju sportskog terena ukoliko vas zanima sport. Izbegnite potencijalne probleme sa autorskim pravima fotografija tako što ćete postaviti vašu ličnu fotografiju ili fotografiju sa baze stranica na kojima je naznačeno da je njihova komercijalna upotreba dozvoljena.

Vaša fotografija za profil je još važnija. Postoji 70 odsto više šanse da će poslodavci nastaviti da čitaju vaš profil ako postavite vašu fotografiju. Idealna fotografija za profil uključuje fotografiju vas od glave do ramena uz belu pozadinu. Takođe, preporučljivo je da se nasmejete na slici jer poslodavci u podsvesti upravo traže osobe koje su pozitivne i nasmejane.

Koristite ključne reči u “Summary” odeljku

Summary” to jest sažetak vaše biografije je ono što čini LinkedIn boljim od klasičnog rezimea. To je mesto gde možete kreirati tekst koji obuhvata vaše jedinstveno edukaciono i radno iskustvo, a koji će biti izuzetno zanimljiv za čitanje potencijalnim poslodavcima.

Za razliku od klasične biografije, sažetak biografije omogućuje poslodavcu da stekne uvid u vašu ličnost. Recite poslodavcima šta je ono što volite da radite, šta trenutno radite i šta biste voleli da radite u budućnosti. Ukoliko ste, na primer, u potrazi za poslom grafičkog dizajnera, recite: “Ja sam kreativni mislilac koji je uvek spreman za saradnju i voli da dizajnom oživi digitalne proizvode za korisnike”. Oblikujte svoju sažetu biografiju u nekoliko kraćih paragrafa kako bi bila čitljivija.

Najbitnije je, pak, da na dno vašeg sažetka dodate deo u kojem ćete navesti vaše specijalnosti. Poslodavci traže kandidate za posao tako što pretražuju ključne reči koje su usko vezane za poziciju za koju traže kandidata. Pronađite ključne reči koje bi poslodavci mogli da pretraže u opisu posla na njihovim ličnim profilima ili na profilima kandidata sličnih vama. Ukoliko, recimo, radite u marketingu, dno vašeg sažetka bi mogao da glasi: “Specijalnosti: digitalni marketing, marketing putem društvenih mreža i analiza podataka.

Demonstrirajte prenosive veštine

Vaš “Experience” sektor, to jest sektor u kojem navodite radno iskustvo je onaj koji najviše liči na klasičan rezime. Tu navodite sve poslove (bez obzira na radno vreme) i volonterska iskustva koja ste stekli do sad. Nakon naslova i sažetka biografije pozicije koje ste naveli u sektoru radnog iskustva najbitniji su faktori u LinkedIn rezultatima pretrage koju poslodavci obavljaju.

Ovde možete više detaljisati o svakom poslu ponaosob, nego što ste to učinili na vašem rezimeu. Takođe, u redu je koristiti zamenicu “ja”, kao i održavati manje formalan način konverzacije. Nemojte se plašiti da uključite poslove koji i nisu u oblasti vaše delatnosti. Otvoreno navedite veštine koje ste stekli prilikom rada u tim oblastima i kako bi se one mogle primeniti na posao koji želite.

Prikažite merljiva postignuća

Odlično je naglasiti poslodavcima šta je ono u čemu ste dobri, ali specifična, brojčano merljiva dostignuća često govore više od samih reči. Pokažite poslodavcima koliki uticaj je imao vaš rad. Možda ste prešli cilj prodaje ili povećali broj pratilaca na društvenim mrežama.

LinkedIn vam takođe pruža opciju da postavite linkove ka uzorcima vašeg rada u odeljku za navođenje radnog iskustva. Uz poziciju koju ste naveli uključite i opis pozicije, to jest koja je vaša uloga bila prilikom razvijanja svakog projekta. Uzorci rada su još jedan način na koji se možete istaći u masi drugih ljudi koji su u potrazi za poslom na LinkedIn-u.

Iskoristite prostor i fleksibilnost koju pruža LinkedIn kako biste pokazali od koje biste vrednosti bili na poziciji koju želite. Tradicionalno, morate gurati marketing menadžerima zapošljavanja, što znači da je do vas da dostavite vašu biografiju poslodavcima. Ovo je marketinška strategija povlačenja. Oni su ti koji će pronaći vas na osnovu uzoraka rada koje ste predstavili na svom profilu, koji dokazuju da ste dobri u onome čime se bavite.

Povezane objave

13/01/2016, 09:40

Komentar(a)

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*