Šta znači biti influenser?

16/04/2020 11:43

Šta znači biti influenser?

Sa pojavom društvenih mreža, njihovim prednostima i brzinom kojom su napredovale, pojavili su se i novi poslovi i zahtevi za njima na tržištu. 

Platforme You Tube, Instagram i blog ohrabrile su kreativne mlade ljude da stvaraju nove proizvode i da eksperimentišu sa različitim komunikacionim pristupima ka njima. Pojavili su se influenseri.

Influenser je, ugrubo, osoba koja ima određeni uticaj. To je osoba koja uživa određeno poverenje svoje ciljne grupe, afirmisan/a je, ima pažnju javnosti i lako plasira svoje proizvode preko socijalnih mreža.

Još jedna od važnih karakteristika je da ta osoba sarađuje sa različitim marketinškim agencijama i brendovima, pa na originalan način, objavama na Instagramu, reklamira njihove proizvode.

Pre samo dve godine važilo je uverenje da je na Balkanu ovo zanimanje još nedovoljno poznato, a u svetu je uveliko zastupljeno i profitabilno. Za sada se potražnja na Balkanu za njima uvećava, a u svetu prednjači i dalje. 

Upravo zato, trebalo bi izdvojiti prednosti koje ovo zanimanje pruža, sa naznakom da je danas video obavezan u načinu komuniciranja sa publikom.

Da biste uopšte pokušali da budete influenser, trebalo bi da definišete koji je to sadržaj koji ćete plasirati, a da je drugačiji, originalan i autentičan

Potrebni su vam računar, mobilni telefon i plan na koji ćete urediti svoj profil. Trebalo bi da redovnim objavama privlačite što veći broj pratilaca, pa i da kreirate jedinstveni logo kao vizuelni identitet brenda koji pokušavate da plasirate.

Zvanično, u Srbiji postajete influenser ukoliko imate minimalno tri hiljade pratilaca, a za plaćenu saradnju treba vam oko 10 hiljada pratilaca. Ovde je važno napomenuti da nikako nije dobro kupovati pratioce, jer to vrlo brzo postane kontraproduktivno.

Možda vam se čini manje bitnim, ali jedno od važnih pravila je da popunite svoj profil važnim informacijama koje neće zvučati pretenciozno, već stručno i iskusno, budite aktivni u komentarisanju i odgovaranju na privatne poruke, zapratite dnevno nekoliko desetina profila sličnih ili istih interesovanja, upotrebljavajte heštegove i trudite se da ustalite vreme u koje objavljujete.

16/04/2020 11:43

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments