Tinejdžeri i trgovina akcijama
Povezane objave
Trgovina akcijama ozbiljno je prihvaćena među tinejdžerima. Ovaj fenomen je posledica slučaja od prošle godine kada je firme GameStop privukla ogromnu pažnju investitora širom sveta, objavio je Vels Fargo.
Prema njihovim istraživanjima, trećina tinejdžera je izjavila da uči o finansijama preko interneta i društvenih mreža. Rojters još prenosi da je istraživanje sprovedeno među američkim tinejdžerima uzrasta između 13 i 17 godina. Više od 50 odsto ispitanih je reklo da ih investiranje zainteresovalo baš zbog gore pomenute kompanije. Samo istraživanje se zasniva na projektu Fideliti Investmensa, a u vezi je sa upotrebom brokerskog računa bez provizije u vidu mobilne aplikacije namenjenoj populaciji tinejdžera od 13 do 17 godina. Cilj i projekta je da se privuku nove generacije investitora.
Anketirano je 318 tinejdžera i 304 njihovih roditelja. Istraživanje je trajalo od 20. aprila do 3. maja. U zaključcima se navodi da 57 odsto njih o finansijama uči od svojih roditelja. Njih 47 odsto u školi, 35 odsto navodi društvene mreže kao edukativne platforme, a njih 34 odsto za učenje koristi vebsajtove.
Takođe, 45 odsto tinejdžera kaže da ih je situacija sa skokom akcija firme Game Stop “zainteresovala za investiranje od kojih 53 odsto dečaka i 40 odsto devojčica”. Kada su u pitanju kriptovalute, 50 odsto roditelja smatra da njihova deca o tome znaju mnogo više od njih. Procentualno gledano dečake više interesuju kriptovalute – njih 58 odsto naspram devojčica. Njih 33 odsto je reklo da više zna od svojih roditelja.
Ono što je istraživačima pomalo čudno je podatak koji kaže da je svega 17 odsto roditelja izjavilo kako bi otvorili starateljske račune i investirali u ime svoje dece. A 13 odsto bi podstaklo svoju decu da se bave igrom simulacije berze.