Uštedite vreme i pojačajte produktivnost!
Povezane objave
Stalno vam fali još samo malo vremena da biste sve završili? Ne želite više da radite prekovremeno i duže od ostalih, ali morate da završite sve obaveze na poslu?
Ovo su uobičajni problemi sa kojima se susreće veliki broj ljudi na svom radnom mestu. Čak i oni koji su profesionalci i rade svoj posao duže vreme i već sve drže “u malom prstu” povremeno (i sve češće) ne mogu da sve stignu u toku radnog vremena.
Šta se dešava? Da li možete da pretpostavite u čemu je problem? Organizacija i podela posla je urađena kako treba, ali ipak fali vremena. Evo saveta da uštedite vreme na pravim stvarima i pojačate produktivnost!
Raspodelite vreme i energiju na pravi način
U toku dana sigurno radite i neke rutinske stvari koje su deo vašeg svakodnvnog posla, ali nisu krucijalne za njegov razvoj. Kako ne biste gubili vreme na ovim stvarima – zapitajte se šta će od toga što radite biti značajno i za pet godina, a će šta već sledećeg dana, nedelje ili meseca biti zaboravljeno? Na ovaj način preraspodelite vreme, energiju i posvećenost na stvari koje su zaista bitne, a na drugim nemojte gubiti ni seknud više nego što je nužno.
Pravilo dva minuta
Da li postoje stvari koje možete da uradite za dva minuta? Uglavnom je to pregledanje mejla ili neki sitniji posao u kući, sastavljanje spiska za dnevnu kupovinu i slično. Ove stvari nemojte odlagati – nego ih uradite odmah! Ako ih ostavite za kasnije one će vam sigurno oduzeti više od ta dva minuta, a što biste to sebi uradili?
Pravilo pet minuta
Pravilo pet minuta je u potpunosti suprotno od pravila dva minuta, ono je primenjivo na poslove za koje znate da vam je potrebno mnogo vremena. Počnite tako što ćete pet minuta u potpunosti posvetiti poslu za koji će vam trebati možda i dani da završite. Na ovaj način lakše ćete se naterati da radite i uradićete brže nego da se zavaravate da ćete pet sati bez prekida imati dovoljno koncentracije da se tome posvetite na pravi način (i možda i završite).
Upravo nakon što istekte tih pet minuta shvatićete da i dalje imate dovoljno koncentracije da nastavite bez prekidanja. Čim vam popusti koncentracija, prebacite se na nešto drugo i vratite se posle nekog vremena, opet “pet minuta” na taj posao.
Sve zapisujte
Iako deluje kao gubljenje vremena, ali mnogo je korisnije ako sve svoje obaveze zapisujete i vodite određenu vrstu dnevnika rada svakog dana. Nemojte se previše oslanjati na to da ćete sve zapamtiti, jer vas nekad baš zaboravljanje određene obaveze može koštati mnogo vremena (a možda i nečeg još važnijeg).
Rutina je dobra stvar
Ma koliko da mislite da ste organizovani i ma koliko korisnih alata za organizaciju i olakšavanje svakodnevnih poslova imali – rutina je bolja i efikasnija od svega toga. Uvedite određene jutarnje navike, odredite okvirno vreme za sve obaveze, a ono što je promenljivo svakog dana i ne zavisi od vas – uklapajte sa svojim rutinskim obavezama.
Na ovaj način uštedećete sebi dragoceno vreme, a ukoliko vodite i evidenciju o tome šta bi trebalo da uradite i šta ste uradili u toku dana – možete biti sigurni da ništa niste izostavili (bar ne nešto važno).
Nagrada kao motivacija
Ako imate dete ili ako se samo prisetite svog detinjstva – možete se setiti i načina na koji su vas roditelji (ili vi to sada radite svom detetu) uspešno “ubeđivali” da uradite domaći, spremite sobu, završite sa jelom povrća i voća. Nagrada! Kad detetu obećate nagradu ono neće imati problem sa tim da namesti krevet, sredi sobu, baci smeće ili bilo šta drugo što mu sigurno nije zabavno.
Isto ovo primenite i na sebi – odrasla ste osoba, ali to ne znači da i vi ne volite nagrade. Naravno, ovde mora biti uključena i samokontrola, a trebalo bi da ste dovoljno zreli da nećete “varati”. Obećajte sebi, a posle i priuštite nešto što ste zaista želeli – da li je to kupovina nečega što već duže vreme želite, konačno spa vikend ili masaža posle posla – nije važno! Ali sve to nakon što obavite svoj posao uspešno.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*