Ovo nemojte govoriti na poslu

19/10/2015, 14:38

Ovo nemojte govoriti na poslu

Bez obzira na to na kakvoj ste poziciji u poslovnom svetu, koliko ste talentovani i dobri u svom poslu, ipak neke stvari ne smete izgovarati na svom radnom mestu.

Jednostavno, potrebno je da obratite pažnju na to šta govorite, jer koliko god da su poštovanja drugim imali prema vama zbog vašeg rada – zbog onoga što kažete mogu odjednom drugačije da gledaju na vas.

Naravno, najčešće se ovaj način kvari ugled u poslovnom svetu, a ako ne želite da vam se to desi, pogledajte koje fraze ne bi trebalo da govorite na poslu:

Ovo nije fer

Koja je vama prva asocijacija na ove reči? Dete koje se duri! Ovo sigurno nije slika kakvu želite da o sebi ostavite pred drugim ljudima na poslu, pogotovo ako su u pitanju saradnjici, partneri ili nadređeni.

Naravno da će se desiti situacija u kojoj nešto neće biti fer, ali u poslovnom svetu nema mesta za detinjarije. Ukoliko želite da iskažete svoj stav – držite se argumenata, činjenica i budite konstruktivni. Ukoliko mislite da nemate dovoljno činjenica da bi podkrepili svoje mišljenje – da to nešto nije fer, onda je bolje da svoje mišljenje i neslaganje zadržite za sebe.

Uvek ovako radimo

Napredovanje i praćenje trendova koji se svakodnevno postavljaju u svetu u različitim oblastima je svakodnevnica velkog broja ljudi. Najnormalnije je da u poslu i radu mora vremenom dolaziti do promena.

Čak i ukoliko vam je naporno da menjate tehniku rada ili principe, ni u kom slučaju nemojte odbijati da probate nove tehnologije koje vam samo mogu pomoći u efikasnosti. Najgore što možete da uradite je da kao argument za to što niste prešli na savremeni sistem rada kažete – “Pa tako smo uvek radili!”. Ovo nisu reči koje bi vaš saradnici ili šef voleli da čuju.

U ovom slučaju delovaćete lenjo i otporno na promene, a takvi ljudi nisu dobrodošli u savremenom poslovnom svetu.

Možda će vam ovo zvučati glupo, ali…

Niste još ni izneli svoju ideju, a već ste je etiketirali. Ovakvim pasivnim frazama samo rušite svoj kredibilitet, delovaćete kao osoba sa veoma niskim samopouzdanjem, a takvi nisu ni zanimljivi niti neko želi da ih sasluša… Jednostavno ne ulivaju poverenje.

Ako ovako započnete svoje bilo kakvo izlaganje – osuđeni ste na neuspeh čak i ako imate sjajnu ideju. Jednostavno, svi će od početka pokušavati da nađu ono što je “glupo” u tome što ste rekli, a ne ono što je toliko sjajno u tome što se izneli.

Ovo će trajati samo minut

Neki poslovi mogu biti obavljeni za jedan minut, ali ne svi. Ovo nikako nemojte govoriti ukoliko ono što bi trebalo da uradite neće trajati samo 60 sekundi, nego više.

Delovaće kao da žurite jer ste sami dali rok do kad bi trebalo da uradite (jedan minut) a zapravo je taj posao mnogo kompleksniji i ozbiljniji. Tako će delovati i kao da ne znate najbolje svoj posao jer da znate – ne biste rekli da će to biti gotovo za minut.

On je lenj, ne radi dobro posao, budala…

Morate biti svesni da sve kad-tad izađe na videlo. Ukoliko se neko ne trudi dovoljno na poslu, ukoliko nije dovoljno dobar da bi ga obavljao ili pravi budalu od sebe na poslu i ne ponaša se primereno – svi će znati.

Bitno je da vi to ne forsirate i ne ogovarate svoje kolege. Čak i ako ste vi najsavesniji radnik – titula tračare vam neće poboljšati ugled, nego baš naprotiv. Ukoliko još imate i nameru da širenjem (istinitih) loših priča o nekome podignete sebe u očima drugih – delovaćete jadno i nesigurno.

To nije moj posao

Na radnom mestu – ovo je jedna od najčešćih loših fraza. Bez obzira na to da li je to tačno ili ne, ovo nije način da pokažete svoje neslaganje sa obavezama koji imate na poslu.

Ukoliko se prviše često dešavaju situacije kada smatrate da bi ste mogli da ovo izgovorite – onda je vreme da porazgovarate sa svojim nadređenim. Objasnite situaciju i obrazložite zašto to mislite. Možda ipak niste u pravu.

Bolje je da proverite to nego da odajete sliku nekoga ko ne želi da radi.

To nije moja greška

Kada je timski rad u pitanju, uvek može doći do grešaka za koje se ne zna ko ih je napravio. To nije razlog da odmah kažete kako to sigurno nije vaša greška i da automatski okrivljujete nekog drugog.

Timski rad i jeste timsko deljenje obaveza ali i timsko prihvatanje grešaka. Ako ste zaista vi pogrešili – bolje je da to priznate i stanete iza toga. Na taj način steći ćete više poštovanja od svojih kolega i nećete postati neko koga će svi izbegavati i sa kim niko neće hteti da radi u budućnosti.

Ne mogu

Kada ovo kažete na poslu to zvuči kao – “neću”. Naravno, ne uvek, ali to zavisi i od toga ko vas je pitao da nešto uradite, ali i na koji način ste odgovorili i rekli “ne mogu”.

Ukoliko bi zaista trebalo da uradite to za šta ste upitani, potrudite se da date alternativu, odnosno objašnjenje – zašto ne možete i kada ćete moći.

19/10/2015, 14:38

Komentar(a)

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*