Kako sačuvati dragoceno vreme?

27/03/2017, 14:42

Kako sačuvati dragoceno vreme?

S obzirom na to da se vreme ne može zaustaviti niti ostaviti “za posle”, a kada imate puno obaveza ono vam je najdragocenije nešto što “imate”, potrudite se da vam ne prolazi uzalud.

Ukoliko želite da vreme koje provodite u poslu na najbolji način iskoristite, morate obratiti pažnju na nekoliko stvari koje vam sigurno mogu “ukrasti” vreme, a da vi to ni ne primetite.

Držite se plana

Svesni ste da imate puno posla i da on mora biti urađen na vreme. Ako znate da “imate dovoljno vremena” sve da obavite – to ćete, možda svesno ili nesvesno, zloupotrebiti. To se najčešće dešava tako što sve ostavljate za poslednji trenutak, ne obraćajući pažnju da vreme leti.

Ukoliko napravite detaljan plan za svaki korak u poslu i pre svega odredite vremenski rok do kog to morate uraditi, veće su šanse da ćete to, bez stresa i gubljenja vremena, obaviti na najbolji način.

Neophodno je samo da se skoncentrišete i ispoštujete vremenske rokove koje ste sami sebi postavili. Znate i sami da postoji previše interesantnih stvari koje vam u svakom momentu mogu skrenuti pažnju od onoga što morate uraditi.

Sigurno je sve zanimljivije od gomile posla, ali ako se dobro organizujete nećete morati ništa da žrtvujete.
Napravite plan, uradite sve u predviđenom roku i onda će vam slobodno vreme biti još ispunjenije i moći ćete u potpunosti da uživate u svojim omiljenim aktivnostima, bez griže savesti ili stresa da “nećete stići”.

Eliminišite smetnje

Kada radite potrebna vam je potpuna koncentracija kako biste na najbolji način uradili posao do kraja. Koncentraciju najčešće ometaju – zvonjava telefona, upadanje kolega u kancelariju ili nešto tome slično. Naravno, ukoliko sve to nema veze sa poslom – dodatno će vas poremetiti.

Zbog toga, eliminišite sve potencijalne ometače vaše koncentracije, koliko god je to moguće. Za početak, ugasite ton na telefonu, a kasnije proverite sve poruke ili propuštene pozive, kolegama dajte do znanja da vam je potreban prostor i mir kako biste mogli da radite svoj posao.

Ukoliko se desi da vas nekoliko puta u toku radnog vremena nešto prekine u radu, ne mora da znači da će vam to odjednom oduzeti sat ili više vremena, ali svaki put po nekoliko minuta – koliko vam je potrebno da vas se koncentracija vrati u potpunosti… Izračunajte sami.

Ne odlažite obaveze

Naravno da svakodnevne obaveze nikome nisu zanimljive. Počevši od kućni poslova, čišćenja garaže, pa preko obaveza koje posao sa sobom donosi – sve nam one teško padaju, ali ukoliko ih odložite za “kasnije”, time ništa nećete rešiti. Ovo kratkoročno prijatno osećanje koje sa sobom donosi odlaganje brzo će se završiti, ali nagomilane obaveze će uskoro proizvesti samo nelagodnost koja će biti sve intenzivnija što više vremena bude prošlo. Pored toga, biće vam potrebno i mnogo više vremena da kasnije uradite te posao.

Prvi korak u štednji vremena jeste da svakog dana uradite sve svoje obaveze – bez odlaganja, onako kako vam se budu nizale. Ukoliko jednom zastanete ili odložite obavezu, samo ćete napraviti sebi problem. Uostalom, setite se koliko je dobar osećaj kada uradite nešto i to prešarate sa liste dnevnih obaveza.

Radite sve sa smislom

Ukoliko znate zbog čega nešto radite, biće vam neuporedivo lakše da počnete taj posao ali i da ga završite. Na taj način, biće vam potrebno i mnogo manje vremena, a posle završenog rada osećaćete se bolje.

Potrudite se da sve što radite ima neku svrhu, poentu, razlog. Naravno, neće uvek sve biti po vašoj volji, ali to ne znači da ne možete da razumete zašto je to tako i šta se krije iza toga. Kada nešto što radite ima smisla i rezultati rada će imati više smisla i više ćete ih ceniti.

Rad sa smislom donosi više radnog entuzijazma, bolje rezultate i štedi vreme. Zar to nije dobitna kombinacija?

27/03/2017, 14:42

Komentar(a)

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*