Dobar biznis plan – garancija uspeha

26/10/2016, 15:15

Dobar biznis plan – garancija uspeha

Kreiranje biznis plana je veština koja se uči, a veoma je značajna u poslovnom svetu. Pored toga, neophodno je da svaki preduzetnik poseduje uvu veštinu, jer će na taj način obezbediti uspeh sebi i svom poslu.

Biznis plan je veoma bitan, ne samo pri pokretanju sopstvenog biznisa, nego i za razvoj već postojećeg posla. Uz pomoć dobrog biznis plana, možete proceniti na koji će način vaš posao napredovati i tako na vreme preduzimati neophodne korake kako biste zaista i uspeli.

Izrada biznis plana

U dobrom biznis planu moraju se pronaći sledeće kategorije:

Ciljevi – kako biste odredili koji je vaš plan za budućnost, odnosno šta želite da postignete u svom poslu. Kada odredite koji su vam ciljevi, moći ćete da usmeravate poslovanje ka uspehu.

Određivanje cilja sastoji se od sledećih koraka:

  • Identifikujte ciljeve u ranoj fazi biznisa,
  • Planirajte vremenske rokove koji su potrebni za postizanje ciljeva,
  • Ako imate zaposlene, odredite odgovorne za ostvarivanje pojedinih ciljeva.

Proizvodi i usluge – šta je ono što nudite i čime se bavite. Vi kao nosilac posla ste ujedno i posao, a ako pravilno upravljate ponudom svojih usloga i proizvoda i uspeh će biti sigurniji.

Kako biste bili sigurni da na pravi način rukovodite ponudom svojih usluga i proizvoda, potrebno je da pratite ove korake:

  • Kontrolišite strogo svoj plan o proizvodima i stanju u nabavci,
  • Ostanite poznati u okviru svoje industrije i stalno unapređujte svoje proizvode.

Praćenje tržišta – ukoliko znate šta se traži, znaćete šta i da ponudite. Praćenjem razvoja tržišta doći ćete do informacija koje vam mogu pomoći da od svoje ideje napravite profitabilan biznis, a to je upravo ono čemu težite, zar ne?

Da biste detaljno profilisali svoje tržište, potrebno je da označite:

  • Zašto je vaš proizvod konkurentan na tržištu?
  • Gde se nalaze vaši potencijalni potrošači i zašto?
  • Kako najbolje možete svoj proizvod plasirati potencijalnim potrošačima?

Zaposleni – ukoliko već imate veliko preduzeće ili tome težište, zaposleni su nezaobilazni deo. Oni mogu biti najveća prednost, ali i najslabija karika u vašem biznisu, zato je potrebno da na to obratite posebnu pažnju.

Kako biste bili sigurni da ćete za svoj tim odabrati samo najbolje, u biznis planu je potrebno da posebno naznačite vašu politiku zapošljavanja:

  • Okružite se najboljima u svojoj oblasti i obezbedite im benefite,
  • Dobro ih uputite u ciljeve vašeg biznisa kako bi mogli da ih prate i ostvaruju.

Konkurencija – neka prema vašem planu konkurencija predstavlja izvor znanja i prilika, a ne izvor stresa. Ukoliko budete upoznati sa svojom konkurencijom, moći ćete na najbolji način da izvučete pouku iz njihovih uspeha i neuspeha, a to ćete učiniti na sledeće načine:

  • Posmatrajte svoje konkurente kao case study na tržištu − šta možete naučiti od njihovih uspeha i neuspeha, što će vama koristiti u daljem radu,
  • Pronađite način da sarađujete sa svojom konkurencijom ili se udružite, naročito ako imaju proizvode ili veštine koje dopunjavaju vašu ponudu.

Budžet – ukoliko uspete na najbolji način da rasporedite budžet možete izbeći neke neplanirane troškove. Naravno, uspeh bizinisa u velikoj meri zavisi od budžeta.

Kako biste što bolje rukovodili novcem koji ulažete u posao, potrebno je da:

  • Napravite jasno definisan budžet po stavkama,
  • Povežite budžet sa svakim pojedinačnim ciljem vašeg biznis plana.
26/10/2016, 15:15

Komentar(a)

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*