Dobar biznis plan – garancija uspeha
Povezane objave
Kreiranje biznis plana je veština koja se uči, a veoma je značajna u poslovnom svetu. Pored toga, neophodno je da svaki preduzetnik poseduje uvu veštinu, jer će na taj način obezbediti uspeh sebi i svom poslu.
Biznis plan je veoma bitan, ne samo pri pokretanju sopstvenog biznisa, nego i za razvoj već postojećeg posla. Uz pomoć dobrog biznis plana, možete proceniti na koji će način vaš posao napredovati i tako na vreme preduzimati neophodne korake kako biste zaista i uspeli.
Izrada biznis plana
U dobrom biznis planu moraju se pronaći sledeće kategorije:
Ciljevi – kako biste odredili koji je vaš plan za budućnost, odnosno šta želite da postignete u svom poslu. Kada odredite koji su vam ciljevi, moći ćete da usmeravate poslovanje ka uspehu.
Određivanje cilja sastoji se od sledećih koraka:
- Identifikujte ciljeve u ranoj fazi biznisa,
- Planirajte vremenske rokove koji su potrebni za postizanje ciljeva,
- Ako imate zaposlene, odredite odgovorne za ostvarivanje pojedinih ciljeva.
Proizvodi i usluge – šta je ono što nudite i čime se bavite. Vi kao nosilac posla ste ujedno i posao, a ako pravilno upravljate ponudom svojih usloga i proizvoda i uspeh će biti sigurniji.
Kako biste bili sigurni da na pravi način rukovodite ponudom svojih usluga i proizvoda, potrebno je da pratite ove korake:
- Kontrolišite strogo svoj plan o proizvodima i stanju u nabavci,
- Ostanite poznati u okviru svoje industrije i stalno unapređujte svoje proizvode.
Praćenje tržišta – ukoliko znate šta se traži, znaćete šta i da ponudite. Praćenjem razvoja tržišta doći ćete do informacija koje vam mogu pomoći da od svoje ideje napravite profitabilan biznis, a to je upravo ono čemu težite, zar ne?
Da biste detaljno profilisali svoje tržište, potrebno je da označite:
- Zašto je vaš proizvod konkurentan na tržištu?
- Gde se nalaze vaši potencijalni potrošači i zašto?
- Kako najbolje možete svoj proizvod plasirati potencijalnim potrošačima?
Zaposleni – ukoliko već imate veliko preduzeće ili tome težište, zaposleni su nezaobilazni deo. Oni mogu biti najveća prednost, ali i najslabija karika u vašem biznisu, zato je potrebno da na to obratite posebnu pažnju.
Kako biste bili sigurni da ćete za svoj tim odabrati samo najbolje, u biznis planu je potrebno da posebno naznačite vašu politiku zapošljavanja:
- Okružite se najboljima u svojoj oblasti i obezbedite im benefite,
- Dobro ih uputite u ciljeve vašeg biznisa kako bi mogli da ih prate i ostvaruju.
Konkurencija – neka prema vašem planu konkurencija predstavlja izvor znanja i prilika, a ne izvor stresa. Ukoliko budete upoznati sa svojom konkurencijom, moći ćete na najbolji način da izvučete pouku iz njihovih uspeha i neuspeha, a to ćete učiniti na sledeće načine:
- Posmatrajte svoje konkurente kao case study na tržištu − šta možete naučiti od njihovih uspeha i neuspeha, što će vama koristiti u daljem radu,
- Pronađite način da sarađujete sa svojom konkurencijom ili se udružite, naročito ako imaju proizvode ili veštine koje dopunjavaju vašu ponudu.
Budžet – ukoliko uspete na najbolji način da rasporedite budžet možete izbeći neke neplanirane troškove. Naravno, uspeh bizinisa u velikoj meri zavisi od budžeta.
Kako biste što bolje rukovodili novcem koji ulažete u posao, potrebno je da:
- Napravite jasno definisan budžet po stavkama,
- Povežite budžet sa svakim pojedinačnim ciljem vašeg biznis plana.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*