Kvaliteti koji su vam potrebni za uspeh u poslu

08/01/2016, 19:32

Kvaliteti koji su vam potrebni za uspeh u poslu

Uspeh u poslu ne predstavlja kvantnu fiziku, međutim, on zahteva pojedine izuzetno posebne sastojke koji su potrebni prilikom poslovanja, kako biste uspeli da prevaziđete sve poteškoće koje vam predstoje u cilju ostvarivanja zavidnog nivoa uspeha.

Ukoliko započinjete sopstveni biznis i utvrđivanje sopstvene pozicije među konkurentima može predstavljati veliki izazov. Uspeh nije nešto što se dešava preko noći, to je proces koji zahteva dugoročnu koncentraciju kako bi se poslovanje usmerilo na pravi put i kako biste ostvarili svoj san.

Svako ko planira da postane preduzetnik bi prvobitno trebao da utvrdi na koje sve načine je moguće da njegova kompanija ostvari uspeh. Pre nego što pročitate vaš finalni plan, pogledajte koji su to kvaliteti koje biste trebali da posedujete kako biste ostvarili uspeh u bilo kom poslu.

10 kvaliteta koje morate posedovati kako biste ostvarili uspešno poslovanje:

1. Steknite uvid u konkurenciju

Zdrava doza konkurentnosti uvek može izvući ono najbolje iz vas. Nikada nemojte zapostavljati vaše konkurente. Zasigurno pametan potez je proceniti njihove snage i slabosti, kao i steći uvid u postupke koje su za njih efikasni, a koji nisu.

Na ovaj način možete dobre postupke prisvojiti i primeniti u sopstvenom poslovanju, istovremeno izbegavajući one za koje se ispostavilo da nisu najadekvatniji. Nemojte se ustručavati da učite od drugih. Učenje je jedini kvalitet koji vam može pomoći da ostvarite uspeh u poslovanju.

2. Rizikujte

Osnivanje sopstvenog biznisa sa sobom svakako nosi određenu dozu rizika. Vaša sposobnost da rizikujete je bitan kvalitet ukoliko želite da budete preduzetnik. Kada se ustručavate od rizika, vaše poslovanje ne može da opstane.

Ovo međutim ne znači da je potrebno da rizikujete “na slepo”, jer biste trebali biti svesni najgoreg mogućeg ishoda tog rizika. Svaki rizik za koji se odlučite bi trebao da bude proračunat rizik, što će vas pripremiti na svaku situaciju koja može da iskrsne bilo kad.

3. Upoznajte se sa svojim finansijama

Upravljanje finansijama se smatra najstrašnijim postupkom u biznisu. Kratak pregled vašeg finansijskog stanja vam, iako se čini strašnim, može dati uvid u smer u kojem se vaše poslovanje kreće i koji bi bio vaš sledeći postupak kako biste poboljšali profitabilnost kompanije. Nakon što savladate brojeve, ništa vas ne može sprečiti da ostvarite uspešno poslovanje.

4. Organizujte svoje zadatke

Ukoliko vaši zadaci nisu organizovani na adekvatan način, može se dogoditi da propustite nekoliko bitnih. Ovo je nedopustivo ako vodite sopstveni biznis. Neophodno je da budete sigurni da će svi zadaci kompanije biti odrađeni u predviđenom vremenskom roku. Organizovanje zadataka će vam olakšati da utvrdite koji zadaci još uvek nisu završeni, a koji jesu. Napravite listu stvari koje je potrebno odraditi i odredite prioritete u zavisnosti od njihovog značaja za dalje poslovanje kompanije, na taj način možete biti sigurni da ništa niste propustili.

to-do-list

5. Fokusirajte se na dostizanje kratkoročnih ciljeva

Neophodno je da ostanete usresređeni i da naporno radite kako biste ostvarili i zadržali postojanje na tržištu. Izgradnja ugleda među potrošačima zahteva dosta vremena. Skoncentrišite se na postizanje kratkoročnih ciljeva kako biste bili u mogućnosti da ostvarite one dugoročne.

Odlučite se pre za više manjih koraka, umesto velikog skoka. Ovakav pristup ima moć da izgradi dugoročno poverenje i dobar odnos između potrošača i vas. Uporedo sa tim, ovako možete izbeći velike gubitke u početnoj fazi vašeg poslovanja i izgradnje imidža kompanije.

6. Načinite vaše planove fleksibilnim

Nikada se nemojte pridržavati isključivo jednog plana. Uvek pri ruci držite i alternativne planove jer nikada ne znate kada će biti potrebno načiniti velike promene u poslovanju. Korišćenje isključivo jednog plana u poslovanju samo može rezultovati u bespotrebnim nepogodnostima i haosu.

Kada znate da imate i nekoliko drugih planova, možete se sa sigurnošću upustiti u dalje projekte, bez pretnji da ćete morati da ispravljate stvari u poslednji čas. Izbegavajte da se opirete promenama kada potrošači to zahtevaju. Fleksibilno poslovanje će umanjiti stres i pritisak tokom rada.

7. Naviknite se na žrtvovanje

Ukoliko želite da postignete nešto, to sa sobom najčešće nosi i određene gubitke koje morate pretrpeti. Izgradnja sopstvenog biznisa zahteva maksimalnu posvećenost. Može se desiti da ćete morati da se odreknete određenih bitnih stvari u životu, poput pojedinih posebnih događaja i društvenih okupljanja, kao i vremena koje provodite sa porodicom i nekih ličnih interesa.

Neophodno je da ovakve stvari držite po strani sve dok ne budete zadovoljni za uspehom koji je vaš biznis postigao. Male žrtve poput ovih predstavljaju stepenice ka velikim ostvarenjima u budućnosti. Naposletku, nećete zažaliti što ste ovako postupali jer ćete imati nešto vredno u životu čime se možete ponositi.

8. Obezbedite usluge koje su za primer

Najvažniji faktor koji određuje uspeh vaše kompanije je broj zadovoljnih potrošača. Vaša kompanija ima jasno i utemeljeno prisustvo na tržištu, predstavlja oštru konkurenciju za druge kompanije i ima podršku vernih kupaca. Kako biste usrećili vaše kupce, nikada ih nemojte shvatati zdravo-za-gotovo.

Sve probleme sa kojima se kupci susretnu potrebno je rešiti u što kraćem vremenskom roku. Ovo je olakšano kompanijama pomoću softvera namenjenog pružanju pomoći kupcima koji im obezbeđuje najbolju moguću uslugu. Kada kupci osećaju da su vam važni, oni će vam ostati verni bez potrebe da potražuju usluge konkurenata.

9. Doslednost

Tajna dugoročnog uspeha je doslednost. Ukoliko ste dosledni u ostvarivanju svojih kratkoročnih ciljeva, dugoročne ciljeve ćete ostvariti sa lakoćom. Doslednost u vašem poslovanju će podstaći potrošače da steknu poverenje u vas. Nakon što steknete njihovo poverenje, tada možete da se usmerite ka ostvarivanju većih ciljeva. Nemojte gubiti nadu kada doživite neuspeh, već učite iz svojih grešaka i izbegavajte da ih ponovite u budućnosti kako biste ostvarili efikasno poslovanje.

10. Nikada nemojte zanemariti radno okruženje

Obraćajte uvek pažnju na stanje na radnom mestu gde vaši zaposleni provode veći deo svog dana kako bi razvili vaš biznis. Mirna i prijateljska atmosfera na radnom mestu učiniće da vaši zaposleni vole svoj posao i motivisaće ih da rade naporno kako bi ostvarili svoje ciljeve pre predviđenog roka.

Ukoliko se zaposleni ne osećaju dovoljno ugodno na radnom mestu, mogu izgubiti interesovanje za posao, što ima negativan ishod za celokupno poslovanje preduzeća. Da biste ostvarili maksimalnu produktivnost vaših zaposlenih postarajte se da se oni osećaju dobro na radnom mestu.

Zaključak

Činjenica je da osnivanje sopstvenog biznisa nije toliko lak poduhvat koliko se čini da jeste. Može se desiti da iskusite neke nedaće o kojima niste ni sanjali. Neophodno je da budete spremni da se suočite sa bilo kakvim neočekivanim poteškoćama i da pritom ostanete jaki. Niko nije rekao da će biti lako. Kada se najzad odlučite da pobedite sve poteškoće, ništa neće biti toliko zadovoljavajuće kao činjenica da posedujete sopstveni biznis, pružate bolje usluge, gradite sopstveni brend, zadovoljavate potrebe vaših kupaca i znate da ste okruženi ljudima koji rade danonoćno kako bi ostvarili vaše ciljeve.

Ništa ne pruža toliki osećaj samoostvarenja kao činjenica da ste sami svoj šef. Ovo zahteva dosta teškog rada i napora kako bi se ostvarili zadovoljavajući rezultati, međutim, na kraju ćete uvideti da je sve to bilo vredno truda. Zato, nemojte više odlagati, već upotrebite ove stavke kako biste izgradili svoje carstvo.

Povezane objave

08/01/2016, 19:32

Komentar(a)

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*