Pravila za uspeh u poslu!

28/09/2016, 11:58

Pravila za uspeh u poslu!

Bez obzira na to kojim se poslom bavite, kojom delatnošću,  u kojoj kompaniji i slično – veoma je važno da se ponašate profesionalno ako želite da imate uspešnu karijeru.

U svakom poslu dolazi do određene interakcije sa drugim ljudima, zbog čega je važno da upravo ovaj odnos bude dobar, što u velikoj meri zavisi od toga kako vi tome prilazite.

Ako želite da imate uspeha u svom poslu, potrebno je da poštujete određena pravila koja nisu nigde zapisana, ali vrede u svim poslovnim krugovima:

Poštujte vreme i svoje i tuđe

Pokažite da poštujete i svoje i tuđe vreme tako što nećete kasniti – ni prilikom dolaska na posao, ni kada je u pitanju vremenski rok za rešavanje nekih poslova, zakazivanje sastanaka i slično. Pridržavajte se dogovorenih termina i vremenski određenih rokova i sigurno je da će vas saradnici, kolege, partneri, ali i konkurencija poštovati.

Nemojte ogovarati kolege

Na radnom mestu, odnosno u radnom okruženju je ogovaranje veoma često i jednostavno se nameće, ali vi nemojte biti deo toga. Jedno je sa kolegom/koleginicom prokomentarisati novu frizuru šefa/šefice, ali pokušajte da izbegnete okupljanja koja se pretvaraju u trač partiju u kojoj vi, kao jedna od prisutnih osoba, morate aktivno učestvovati.

Osim što bi vaše reči mogle da dođu do osobe koja ne bi smela da čuje to što ste rekli, problem je u tome što vas ogovaranje može staviti veoma nepovoljan položaj – jer kada jednom izgubite poverenje određenih osoba teško ćete ga povratiti, a to u poslovnom svetu može da vas košta uspeha, karijere ili radnog mesta.

Društvene mreže ostavite za slobodno vreme

Gotovo da ne postoji osoba koja nema profil na nekoj od društvenih mreža ili ne koristi neku od aplikacija za dopisivanje. S obzirom na to da dopisivanje i korišćenje društvenih mreža uglavnom spada u neku vrstu zabave – izbegavajte da to radite u toku radnog vremena i na radnom mestu. Naravno – odgovoriti na poruku ili poziv je jedno, ali objavljivanje postova, gledanje slika i slično na društvenim mrežama na poslu sigurno nije nešto što će oduševiti ni vaše kolege, a tek ne nekoga ko vam je nadređen.

Osim što ćete delovati kao da zaista ništa ne radite, dokazano je da društvene mreže ubijaju našu motivaciju za rad i koncentraciju – čak i u trenutku kada niste aktivni, nego vam samo stoji uključeno na telefonu ili računaru.

Budite ljubazni prema svima

Budite ljubazni sa svima. Mali znaci pažnje i ljubaznosti su ono po čemu će vas neki saradnici i kolege zapamtiti i neće zaboraviti koliko ste dobar čovek, pre svega. Na ovaj način popravićete atmosferu u poslovnom okruženju – koje se uglavnom vezuje za određen stres, ali ne mora da bude.

Naravno, trebalo bi da pripazite da vaša ljubaznost bude u granicama dobrog ukusa i da ne postanete nametljivi – odabir pravog trenutka i situacije je ključ.

28/09/2016, 11:58

Komentar(a)

Vaša email adresa neće biti objavljena.
Sva polja su obavezna*